جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
عزاداری محرم

حوزه/ معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز از اهدای پرچم هایی با مضمون عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران باوفایش به درب منازل این شهرستان به همت طلاب خبر داد.

وجیهه ابوالحسنی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در خرم آباد، با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا و اهمیت حفظ سلامتی مردم برنامه های ماه محرم متفاوت تر از سال های گذشته برگزار خواهد شد، افزود: این برنامه با رعایت فاصله گذاری اجتماعی و استفاده ماسک و دستکس برای عزاداران برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه نشست های توجیهی اعضای شورای پایگاه بسیج مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز با حضور حجت الاسلام علی لرستانی، نماینده ولی فقیه و رابط بسیج طلاب ناحیه نیز برگزار شده است، خاطرنشان کرد: در این نشست ها رسالت طلاب درخصوص چگونگی برگزاری عزاداری ها در محوطه این مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی برنامه ریزی شده است.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز برگزاری مراسم عزاداری برای عموم در محوطه این مدرسه با رعایت پروتکل های بهداشتی، رایزنی برای تهیه پرچم های محرم و هدیه به منازل هر محله توسط خواهران مبلغ محله ها، تهیه بروشور با محوریت عاشورا ویژه مقطع ابتدایی، قرائت زیارت عاشورا و روضه کوتاه در محله های شهرستان توسط مبلغان خواهر با رعایت پروتکل های بهداشتی، جمع آوری و چاپ احادیث امام حسین(ع) و هدیه به خانواده ها جهت نصب در منازل و... را از مهمترین برنامه هایی برشمرد که در دهه محرم به همت خواهران طلبه مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز برگزار خواهد شد.

 ابوالحسنی در پایان با اشاره به اینکه در ماه محرم برنامه های مبلغان در فضای مجازی نیز برای عزاداران برگزار خواهد شد، گفت: بیان احکام و مسائل شرعی، درج مطالب در مورد قیام عاشورا، نهضت امام حسین(ع) و معرفی شهدای کربلا، تهیه کلیپ و عکس نوشته در خصوص ماه محرم، درج مطالبی با موضوعات معرفت شناسی امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اهداف قیام عاشورا، دشمن شناسی، ولایت مداری و همچنین مطالعه یک کتاب در خصوص اهداف قیام عاشورا در ایام محرم به صورت گروهی و درج مطالبی از کتاب در کانال ها و گروه ها از دیگر فعالیت طلاب مدرسه علمیه فاطمیه الیگودرز در فضای مجازی است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha