جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام هادی نظیری

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان با بیان اینکه حدود ۳۰۰ روستا در استان همدان تحت پوشش شورای زکات قرار دارد، گفت: نقش طلاب طرح هجرت و مستقر در روستا برای ترویج این فرهنگ بسیار مهم است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام هادی نظیری، پیش از ظهر امروز در شورای زکات استان همدان، حضور روحانیون طرح هجرت و مستقر را ظرفیت مهمی در عرصه ترویج زکات برشمرد و اظهار داشت: طلابی که در مناطق روستایی حضور دارند، توانایی هدایت فکری و محتوایی مردم را دارا هستند، چرا که می‌توانند ضرورت پرداخت زکات را برای مردم بیان کنند.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ روستا در استان همدان تحت پوشش شورای زکات قرار دارد، گفت: نقش طلاب طرح هجرت و مستقر در روستا برای ترویج این فرهنگ بسیار مهم است که باید از این ظرفیت به درستی استفاده کرد.

حجت الاسلام نظیری با اشاره به نزدیک بودن زمان جمع آوری محصولات کشاورزی، اظهار داشت: همزمانی این موضوع با آغاز ماه محرم و اعزام مبلغان، زمینه مناسبی است که فرهنگ پرداخت زکات را از این طریق تبیین کنیم.

وی با اشاره تفاهم نامه شورا با سازمان تبلیغات و حوزه علمیه، مطرح کرد: از آنجایی که پس از عقد این تفاهم نامه با شیوع ویروس کرونا مواجه شده‌ایم، متاسفانه امکان برگزاری جلسه با حضور مبلغان برای توجیه مسئله زکات وجود نداشت و تنها از طریق فضای مجازی این ارتباط برقرار شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان افزود: البته در شرایط فعلی که امکان برگزاری مراسمات با رعایت فاصله گزاری اجتماعی ایجاد شده است، می‌توان چنین مراسمی را با حضور مبلغان برگزار کرد.

وی با تاکید بر اینکه در این جلسات باید از افرادی که در راستای ترویج زکات عملکرد مثبتی داشته‌اند، تقدیر به عمل آورده شود، ابراز کرد: باید تدبیری اندیشیده شود تا تجربیات این افراد مورد بهره برداری قرار گیرد و دیگر مبلغان نیز این موارد را در برخوردهای خود استفاده کنند.

حجت الاسلام نظیری با بیان اینکه ساکنین روستاهایی که روحانیون مستقر در آن حضور ندارند از روحانیون اطراف خود استفاده می‌کنند، مطرح کرد: معمولا روحانیون در مناطق خود شناخته شده هستند و لذا می‌توانند با حضور در روستاهای اطراف خود به تبیین فرهنگ زکات در منطقه بپردازند.

وی پرداخت زکات را دارای ارتباط مستقیم با زندگی کشاورزان دانست و گفت: پرداخت زکات هم در عرصه تربیتی کشاورزان تاثیر گذار است و هم با معیشت مردم سر و کار دارد، بنابراین باید به صورت ویژه بر روی آن سرمایه گذاری کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha