پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
هیئت رزمندگان

حوزه/ سردار مجیدی گفت: اصلی که در هیئت رزمندگان مهم است مسئله‌محوری برای انجام هر موضوع است، لذا امروز بزرگ‌ترین مسئولیت ما شبهه‌زدایی از ذهن جوانان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، سردار مظاهر مجیدی، فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان در سومین گردهمایی بصیرت‌افزایی خدام هیئت رزمندگان همدان در آستانه ماه محرم، اظهار کرد: همه ما یه دلتنگی بزرگ داریم که به محرم برسیم و بغض خود را تخلیه کنیم، چرا که در جریان شیوع ویروس کرونا نتوانستیم جلسات هیئت را برپا کنیم.

وی ادامه داد: خادمین هیئت رزمندگان در طول سال هیئت را برپا می‌کنند و تلاش می کنند تا شاهد هیئت انقلابی در استان باشیم و این افتخار و وجه تمایز هیئت رزمندگان است.

سردار مجیدی بیان کرد: همه باید بدانند که شهید همدانی مسئول هیئت است؛ از زمانی که ایشان به شهادت رسید همه اعضای هیئت امنای هیئت بر این باور هستیم که همواره حاج حسین مسئول هیئت است حتی در دعوت‌نامه‌ها از امضای شهید حاج حسین همدانی استفاده می‌کنیم.

وی افزود: بالغ بر ۳۲ هیئت در سطح استان در قالب جوانان، نوجوانان و خواهران فعالیت دارند و به صورت منسجم و هدفمند کار هیئت را پیش می‌برند.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان اذعان کرد: یک ویژگی خاص در مراسمات امسال وجود دارد و آن بحث بیماری کرونا است و به همن دلیل تقاضا دارم که امسال سمت و سو به رفع شبهات کرونا و تعطیلی هیئات مذهبی باشد.

وی خاطرنشان کرد: شاهد هستیم که در فضای مجازی ایجاد شبهه می‌کنند که معجزات و نتیجه عزاداری‌های شما چی شد؟ در محرم امسال این موضوع را مورد توجه وافر قرار دهیم چراکه امروز جای این بحث ضروری است.

سردار مجیدی اضافه کرد: در تمام هیئات در سطح استان باید از فرصت این ده روز به خوبی استفاده شود چرا که عملیات جنگ روانی طراحی کردند تا به باورهای دینی ما آسیب بزنند.

وی تصریح کرد: اصلی که در هیئت رزمندگان مهم است، مسئله‌یابی و مسئله‌محوری برای انجام هر موضوع است، لذا امروز بزرگ‌ترین مسئولیت ما شبهه‌زدایی از ذهن جوانان است؛ متأسفانه این بیماری باعث شد تا همه به سمت استفاده از فضای مجازی بروند به ویژه نوجوانان و جوانان.

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان عنوان کرد: نکته دوم مردمی کردن هیئت است؛ گاهی تصور می‌شود که سپاه دلیل قوام این هیئت است اما اینگونه نیست بلکه هیئت رزمندگان باید در کنار مردم باشد و دلیل قوام و دوام آن همین نگاه است که شهید همدانی نیز اینچنین بودند لذا فضا برای حضور مردم باید در هیئت فراهم شود.

محرم امسال کار سختی داریم

مصطفی میرزایی، مسئول هیئت رزمندگان همدان نیز در این آیین اذعان کرد: امروز قریب ۱۰۰ نفر از خدام و فعالان هیئت گرد هم آمدند تا قدردان زحمات یک ساله آنها باشیم و باعث شدند تا در این یک سال هیئت به ثبات برسد.

وی خاطرنشان کرد: هیئت رزمندگان همدان دارای ۳۰ واحد است و هفتمین اردوی جهادی در چهار حوزه هیئت، تربیت، تولید فکر و محتوا، کار جهادی و خدمت فعالیت دارد.

میرزایی با بیان اینکه ما معتقدیم هیئتی که نتواند دردی از مردم دوا کند هیئت تراز انقلاب اسلامی نیست، گفت: حضور فعالانه در فضای مجازی، انعکاس فعالیت‌ها در رسانه‌ها و مطبوعات از نقاط قوت ما است و محرم امسال را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار خواهیم کرد.

وی تأکید کرد: همگان ببینند که هیئتی‌ها که از ابتدای شیوع ویروس کرونا جهادگونه به میدان آمدند و خدمت‌رسانی را اولویت کار خود قرار دادند، حال دهه نخست محرم را با تبعیت از قوانین ستاد کرونا برگزار می‎کنند.

مسئول هیئت رزمندگان همدان همدان گفت: ما تابع قوانین هستیم و مسیر ما را رهبر انقلاب مشخص می‌کند و به همین جهت این هیئت موفق شده که جریان‌ساز باشد.

وی ابراز کرد: این هیئتی ها هستند که اولین سنگر جنگ نرم هستند؛ محرم امسال کار سختی داریم اما هیئت باید خلاق باشد؛ خوشبختانه هیئت رزمندگان همدان موفق شد در ستاد مردمی مبارزه با کرونا حضور فعالانه داشته باشد و تمامی هیئات را در زمینه خدمت رسانی منسجم کند.

 در پایان این مراسم ضمن اهدای تقدیرنامه و حکم مسئولیت خدام، شال عزای محرم توسط سردار مجیدی به گردن خدام هیئت رزمندگان ثارالله همدان انداخته شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha