پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زکات

حوزه / مدیر کل صدا و سیما همدان از تولید ۱۰۵۰ دقیقه برنامه در صدا و سیما مرکز همدان با موضوع «زکات» در سال ۹۸، خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، پیمان ترکمانه مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) همدان، پیش از ظهر امروز در جلسه شورای زکات استان، با ارائه گزارشی از عملکرد این شورا در راستای ترویج فرهنگ زکات، اظهار داشت: با وجود فعالیت مستمر و فراوان این شورا اما باز هم برای رسیدن به منطقه مطلوب نیازمند کار مضاعف هستیم.

وی با اشاره به اینکه مبالغ به دست آمده در همان محل هزینه می‌شود، گفت: از ابتدای تشکیل این شورا آنچه دغدغه اصلی بوده است، تطهیر مال مردم و کشاورزان بوده و خواهد بود.

مدیر کل کمیته امداد همدان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای آشنا ساختن مردم با بحث زکات، عنوان کرد: صدا و سیما مرکز همدان با ساخت و تولید انمیشین‌ها و فیلم‌هایی با مدل‌های همدانی می‌تواند نقش مهمی را در این عرصه ایفا کند.

وی افزود: پس از ساخت چنین کلیپ‌هایی، از طریق شبکه‌های ارتباطی با روستاها برای جامعه هدف ارسال و بهره برداری لازم خواهد شد.

برطرف شدن مشکل خرید گندم از کشاورزان همدانی

حجت‌الاسلام امین رضایی‌، سرپرست حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی همدان هم با اشاره به دستور کار بودن عقد تفاهم نامه ما بین جهاد کشاورزی، صدا و سیما، کمیته امداد و سازمان تبلیغات، اظهار داشت: حجت الاسلام والمسلمین تقوی در نامه‌ای به تمامی استان‌ها بر لزوم عقد چنین تفاهم نامه‌ای تاکید کرده‌اند.

وی با بیان اینکه خرید گندم در سال‌های گذشته با مشکلاتی همراه بوده است، گفت: از آنجا که خرید گندم در کشور بر اساس حروف الفبا صورت می‌گیرد، و لذا استان همدان در رتبه های آخر قرار داشت، اما امسال این مشکل برطرف شده و تا حدودی هم این مبالغ پرداخت شده است.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به برگزاری هر ساله مراسم تقدیر از کشاورزان نمونه توسط جهاد کشاورزی، بیان کرد: در کنار این عزیزان، افراد برتر در حوزه زکات نیز معرفی و تقدیر می‌شوند.

وی تصریح کرد: تبلیغ چهره به چهره، حضور در مزارع و ضبط و پخش برنامه‌های متنوع در صدا و سیما مرکز، از جمله اقداماتی است که توسط جهاد کشاورزی برای ترویج زکات صورت گرفته است.

مهدی دهقان نیری، مدیر کل صدا و سیما همدان نیز با اعلام ساخت ۱۰۵۰ دقیقه برنامه در صدا و سیما مرکز همدان با موضوع زکات در سال ۹۸، اظهار داشت: امیدوار هستیم امسال هم در حد توانمان و بر اساس وظیفه شرعی و عرفی خود به این مسئله بپردازیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha