پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه همدان

حوزه / نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: عده ای از روحانیون مستقر در روستا دارای استعداد در جذب افراد با بیان و رفتار مناسب هستند اما برای دستیابی به هدف مورد نظر در بحث زکات نیازمند محتوای مناسب هستیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله شعبانی پیش از ظهر امروز در شورای زکات استان، با تاکید بر اهمیت اطلاع رسانی موضوع تبلیغ در بین مردم و در جامعه، اظهار داشت: عده ای از روحانیون مستقر در روستا دارای استعداد در جذب افراد با بیان و رفتار مناسب هستند اما برای دستیابی به هدف مورد نظر در بحث زکات نیازمند محتوای مناسب هستیم.

وی افزود: کمیته‌ای با عنوان تولید محتوا باید این وظیفه را بر عهده بگیرد تا محتوای مناسب برای مبلغان و تبلیغ کنندگان ارائه شود تا بتوانیم در برخورد با کشاورزان و روستاییان مطالب مورد نظر را به نحو جذاب بیان کنیم.

امام جمعه همدان با بیان اینکه در شرایط شیوع کرونا با صحنه های زیبایی از کمک های مومنانه مردم مواجه هستیم، گفت: از آنجا که شرایط اجتماعی برای کمک های مومنانه فراهم شده است می توان زکات موجود را هم در این مسیر استفاده کرد.

وی با اشاره به همزمانی ایام محرم و صفر و پرداخت زکات، عنوان کرد: مبلغان با استفاده از شرایط، باید از ظرفیت کمک‌های مومنانه به نحو احسن استفاده کنند.

نماینده ولی فقیه در استان همدان خواستار هماهنگی همه دستگاه‌ها برای رسیدن به نتیجه مطلوب شد و عنوان کرد: اداراتی همچون جهاد کشاورزی و دیگر نهادهایی که در ارتباط مستقیم با کشاورزان هستند، می توانند مشاوره‌های خوبی در حوزه زکات به جامعه هدف خود ارائه دهند.

وی با بیان اینکه باید از همه ظرفیت های موجود بهره ببریم، ابراز داشت: گاهی یک کشاورز از یک طلبه حرف شنوی دارد و گاهی یک کشاورز به صحبت های یک مهندس اداره جهاد کشاورزی گوش فرا می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شعبانی با تاکید بر اینکه باید اولویت‌ها و نیازهای روستا شناسایی شود، گفت: بودجه‌ای که در شروع سال توسط دهیاری‌ها جذب می‌شود باید با برنامه ریزی و شناسایی دقیق در جهت نیاز همان محل هزینه شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha