پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
استاد گنجی

حوزه/ محرم از شعائر بی‌نظیر دینی است و باید باعظمت برگزار شود و درعین‌حال رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی نیز موردتوجه جدی واقع شود چراکه با عدم برگزاری مجالس و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دشمن سوءاستفاده می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام و المسلمین گنجی طی سخنرانی که از صحن‌های حرم مطهر پخش شد، اظهار کرد: اگر بخواهیم جایگاه هر چیزی را بررسی کنیم باید آثاری که آن به دنبال دارد را بشناسیم، بعضی از اتفاق‌ها آثار مهم و عظیمی دارند به همین خاطر از آثار آن‌ها می‌توان عظمت آن‌ها را درک نمود.

وی افزود: مثل آب و نان که آب برتر از نان است و نان بدون آب وجود خارجی نخواهد داشت و طبق آیه قرآن کریم هر موجود زنده‌ای وابستگی به آب دارد و حیات موجودات به آب وابسته است.

استاد حوزه علمیه افزود: دین اسلام پنج رکن و پایه اساس دارد که عبارتند از نماز، روزه، حج، زکات و ولایت که طبق روایات متعدد هیچ رکنی به‌اندازه ولایت مورد تاکید خداوند قرار نگرفته است.

وی تأکید کرد: بیش‌ترین برکات و زیباترین آثار برای عید سعید غدیر خم است و با عید غدیر یک جامعه مقاوم، بالنده و عزیز خواهد شد و به دشمن باج نخواهد داد و جامعه تربیت و هدایت می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین گنجی خاطرنشان کرد: رسول خدا فرمودند که عید غدیر افضل اعیاد امت اسلام است و می‌توان از افضل بودن آن را در آثار عید غدیر مشاهده نمود.

وی یادآور شد: عید غدیر از عید فطر و عید قربان و…بالاتر است و علت آن هدایت و تربیت شدن بشر، صحیح شدن اعتقادات و عبادات، اصلاح اخلاق جامعه و بشریت است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: با ولایت علوی، نماز و روزه و عبادات و اخلاق و…. کامل می‌شود و تمامی عظمت علمای ربانی، مراجع عظام، شهدا و رزمندگان و جوانان برومند در سایه لطف عید غدیر به وجود آمده چراکه شعار آن‌ها این بود که تا آخر عمر غدیری هستیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین گنجی تأکید کرد: شیعیان مفتخر به این هستند که غدیر و ولایت علوی و اهل‌بیت(ع) را دارند و جامعه بی غدیر و بی ولایت نه رهبر و نه علم و دانش، و نه فرهنگ و نه اخلاق و نه عبادات صحیح دارد چون اهل‌بیت(ع) را ندارند.

وی افزود: زیباترین و نقش‌آفرین‌ترین موضوعات دینی، ولایت و امامت علوی و حضرات معصومین است چراکه آثار ولایت بس عظیم است.

سخنران حرم بانوی کرامت افزود: اکمال دین؛ اتمام نعمت، قرار گرفتن دین اسلام به عنوان دین حقیقی و مأیوس شدن کافران همگی از آثار عظیم عید غدیر و مسئله ولایت است.

وی خاطرنشان کرد: در غرب فرهنگ بی‌بندوباری، ولنگاری و هرزگی موج می‌زند درحالی‌که آرامش در سایه لطف ولایت محقق می‌شود و نعمت ولایت بالاترین نعمت برای بشریت است.

حجت‌الاسلام و المسلمین گنجی تأکید کرد: ولایت آرام‌بخش است و باید امسال در ماه محرم و صفر عزاداری‌ها تعطیل نشود و با تمام توان و قدرت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی این مجالس برگزار شود چراکه آثار و برکات پاسداشت عزای سید الشهداء بس عظیم است.

وی در پایان گفت: محرم از شعائر بی‌نظیر دینی است و باید باعظمت برگزار شود و درعین‌حال رعایت بهداشت و پروتکل‌های بهداشتی نیز موردتوجه جدی واقع شود چراکه با عدم برگزاری مجالس و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی دشمن سوءاستفاده می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha