جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست هم‌فکری مسئولین هیئات مذهبی و متولیان مجالس حسینی

حوزه/ نشست هم‌فکری مسئولین هیئات مذهبی و متولیان مجالس حسینی با حضور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هم‌اندیشی متولیان مجالس حسینی و هیئات مذهبی، باهدف تبیین دستورالعمل‌های اجرایی مراسمات محرم و صفر برگزار شد.

در این جلسه، حجت‌الاسلام برهانی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان هویزه، هدف از این نشست را توجیه و آشنا سازی هیئات و مجلس داران حسینی با رعایت آخرین دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مصوب جهت برگزاری مجالس ماه محرم دانست و بیان کرد: بنا بر آموزه‌های دینی و تأکیدات مراجع عظام تقلید، سلامت مردم خط قرمز ما بوده و بر این اساس همه مؤمنان را به رعایت نکات بهداشتی ویژه محرم و صفر توصیه می‌کنم.

وی با دعوت از کلیه هیئات جهت ثبت‌نام در سامانه بیرق، عنوان کرد: مجوز حقیقی مجالس اباعبدالله(ع) را خود ایشان تأیید می‌کنند و برنامه‌های دستگاه حسینی هیچ‌گاه اداری نبوده و نخواهد بود، لیکن از جهت اهمیت دادن به‌ سلامت مردم و انسجام امور، همه هیئات را نسبت به ثبت‌نام در سامانه بیرق توصیه می‌کنم.

در ادامه این برنامه، حجت‌الاسلام چلداوی کارشناس مسائل فرهنگی و مذهبی، بر لزوم آشنایی بیشتر جامعه شیعه با آرمان‌های امام حسین(ع) تأکید کرد و اظهارداشت: استمرار محرومیت در منطقه نتیجه عدم آشنایی کامل با آرمان‌های امام حسین(ع) است.

وی، زندگانی امام حسین(ع) را نمونه کامل الگوبرداری برای مؤمنین دانست و گفت: در طول دوران زندگانی سید الشهداء(ع) انواع سختی‌ها و مشقت‌ها گریبان گیر ایشان بود؛ از این رو کسی که متمسک به الگوبرداری از آن امام همام باشد باید ظرفیت‌های وجودی خود را در مقابله با هر سختی و دشواری تقویت کند و ما به تبع از سکان‌دار انقلاب، مقام معظم رهبری راهی جز مقاومت جهت رسیدن به هدف نهایی نمی‌بینیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha