دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
همایش بانوان زینبی

حوزه/ در نشست مسئولان فرهنگی مدارس علمیه خواهران اهواز، نحوه اجرای همایش بانوان زینبی، بررسی و مطرح شد که مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) باید به‌صورت حضوری و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، نشست هم‌افزایی معاونین فرهنگی مدارس علمیه خواهران اهواز، به میزبانی مدرسه علمیه امام جعفر صادق(ع) برگزار شد.

در این جلسه که در راستای بررسی و برنامه‌ریزی برای برنامه‌های ماه محرم برگزار شد، بر لزوم برگزاری مجالس به‌صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، تأکید شد.

سرکار خانم باوی، معاون فرهنگی مدرسه علمیه خواهران امام جعفر صادق(ع)، در بخشی از این جلسه، اظهارداشت: برپا کردن جلسات عزاداری از افضل اعمال بوده و در این زمان از افضل واجبات است؛ چراکه دشمن تلاش‌های بسیاری انجام داده تا این چراغ را خاموش کند، اما موفق نشده و تا ابد هم موفق نخواهد شد.

وی با تأکید بر اجرای مراسمات عزاداری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، گفت: در روایات اهل‌بیت(ع) نقل‌شده «کسی که سخن ما را بگوید یا سخن ما را در نزدش بزند و به اندازه بال مگسی گریه کند همه گناهانش بخشیده می‌شود».

باوی، با بیان اینکه مبانی دینی مدیون حرکت و نهضت امام حسین(ع) است، تصریح کرد: همان‌طور که کارهای روزمره خود در اجتماع را با حفظ اصول بهداشتی انجام می‌دهیم، می‌شود با رعایت بهداشت به مراسمات عزاداری نیز رویم و مشکلی هم برایمان ایجاد نشود.

لازم به ذکر است، در انتهای این جلسه، بررسی‌های لازم پیرامون نحوه اجرای همایش بانوان زینبی در ۱۲ محرم که در این تجمع نقش حضرت زینب(س) و دیگر بانوان مؤثر در قیام حسینی توسط خطبا و سخنرانان تبیین می‌شود، صورت گرفت.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha