سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کد خبر: 914493
۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹
زهرایی

حوزه/ حجت الاسلام محمد جواد زهرایی گفت: در آستانه ماه محرم با هجمه گسترده‌ای در مخالفت با برگزاری عزاداری‌های حسینی مواجهیم که بیشتر آن مربوط به خارج نشینانی است که با برنامه ریزی در تلاشند که شعائر دینی را زیر سؤال ببرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی در جمع  اصحاب رسانه استان قزوین ضمن تسلیت فرارسیدن ماه محرم گفت: در عرصه اطلاع رسانی عزاداری‌های محرم نیازمند یک کار مشترک بین تبلیغات اسلامی و اصحاب رسانه استان و خبرگزاری ها هستیم تا به مردم بگوییم هم حفظ شعائر دینی مهم است و هم برگزاری مراسم سوگواری سالار شهیدان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای توسل به ائمه اهمیت فراوان دارد.

وی افزود: در آستانه ماه محرم با هجمه گسترده‌ای در حوزه مخالفت با برگزاری عزاداری‌های حسینی مواجهیم که بیشتر آن مربوط به خارج نشینانی است که با برنامه ریزی در تلاشند که شعائر دینی را زیر سؤال ببرند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین با اشاره به شعار محرم امسال «هم ارادت هم حفظ سلامت مردم»، اظهار کرد: حفظ جان مردم و سلامت شهروندان برای ما اهمیت مضاعف دارد و هر جا که جان مردم در خطر باشد به‌عنوان نیروهای پیشگام و پیشرو در صحنه هستیم.

وی ادامه داد: در وضعیت کنونی باید بتوانیم همه نیازهای مادی و معنوی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینی مردم را در شرایط کرونا تأمین کنیم و این مهم مستلزم داشتن اطلاعات لازم و توجه به توصیه‌های کارشناسی و بهداشتی است

وی عنوان کرد: آموزه‌های دینی ما نشان می‌دهد مسلمانان در تنگنا و سختی معمولاً به ائمه معصومین و بزرگان دینی و مقربان الهی متوسل شده و در بسیاری از اوقات نیز دعایشان مستجاب شده و امروز نیز شاید بیش از هر زمان دیگری برای رهایی از شر ویروس کرونا علاوه بر رعایت بهداشت به توسل به معصومین (ع)  نیازمندیم.

حجت الاسلام زهرایی بیان کرد: بخش مهمی از زندگی ما شعائر دینی و مذهبی و شور حسینی است و زندگی ما با عزاداری‌های حسینی و عشق و ارادت به معصومین (ع) شکل گرفته و تداوم دارد و بدون پشتیبانی معنوی از آموزه‌های دینی هرگز نمی‌توانیم به سعادت برسیم

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: همه ما به مجالس عزاداری در ماه محرم و صفر نیازمندیم در عین حال با توجه به تأکید جدی دین اسلام مهمترین اولویت ما در سازمان تبلیغات اسلامی در ایام کرونا توجه به سلامت شهروندان و عزاداران حسینی است.

وی ادامه داد: امسال به دلیل خطر آلودگی انتشار ویروس کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی همراه خواهد بود.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha