یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
زهرایی

حوزه/ حجت الاسلام زهرایی با بیان این که مراسم دعای توسل همگانی در روز عاشورا برگزار خواهد شد، گفت: پویش «هر خانه یک هیئت» را در قزوین خواهیم داشت که اعضای هر خانه می‌توانند درخواست سخنران داشته باشند تا خانه به یک حسینیه تبدیل شود.

حجت الاسلام محمدجواد زهرایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع)، گفت: با ۱۰۰ مبلغ برای اعزام به هیئت‌های کوچک خانوادگی هماهنگ شده و در حوزه فضای مجازی، سامانه‌ای در نظر گرفته شده تا هیئت‌ها در این فضا برنامه عزاداری داشته باشند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین افزود: همه هیئت های مذهبی که در ایام محرم مشغول عزاداری برای سالار شهیدان هستند هر کدام یک رابط بهداشتی خواهند داشت تا ضمن یادآوری نکات بهداشتی نسبت به تأمین مواد ضدعفونی مورد نیاز دسته های عزاداری اقدام کرده و نظارت مؤثری در اجرای عزاداری ها و رعایت بهداشت داشته باشند.

وی ادامه داد: دشمن به دنبال ایجاد تقابل دین و سلامت است، در حالی که این تقابل بی معناست چون مسجدی‌ها، هیئتی‌ها و بسیجی‌ها، سلامت خود و دیگران را از اولویت های کاری خود قرار خواهند داد و از این بابت نگرانی نداریم

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: ایستگاه صلواتی هم در ایام محرم برپا نخواهد شد و تنها با استقرار ایستگاه سلامت نسبت به توزیع اقلام بهداشتی اقدام خواهد شد و با توزیع ملزومات بهداشتی کمک‌های مؤمنانه هم صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰  هیئت در سامانه بیرق ثبت نام کرده اند و مقرر شده عزاداران این هیئت‌ها با زدن ماسک، رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی در سوگ امام حسین(ع) عزاداری کنند.

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: در شرایط امروز که تمام کشورها با این ویروس منحوس مواجه هستند، مردم برای پیشگیری و مبارزه با کرونا به همه توصیه های مسئولین ستاد مبارزه با بیماری کرونا عمل کنند تا هم عزاداری ها برگزار شود و هم از احتمال آلودگی ها پیشگیری شود.

وی ادامه داد: ما ضمن این که دغدغه برگزاری عزاداری‌های محرم و صفر را داریم، اما سلامت مردم برایمان اهمیت مضاعف دارد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در حوزه رسانه به ارتباط هدفمند معتقد هستیم و باید بتوانیم با کمک اصحاب رسانه نظام اولویت‌ها را تغییر داده تا بدین شکل کارآمدتر از قبل به مسیر ادامه دهیم.

حجت الاسلام زهرایی با اشاره به برنامه های سازمان تبلیغات اسلامی در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شده بیان کرد: باید به مأموریت‌های هفت‌گانه‌ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به همه ما سپرده‌اند توجه ویژه‌ای کنیم و در این بین نقش مطالبه‌گری رسانه نباید فراموش شود

وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب نیاز به تحول در فضای تبلیغات اسلامی احساس می‌شود چرا که تحول در تبلیغ دین پیچیده‌تر و دشوارتر از تحول در زمینه‌های اقتصادی و سیاسی است، فرهنگ با پیچیدگی‌هایی روبه‌روست که دائم در حال تغییر است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین همچنین به رسالت اصلی مبلغین و مداحان در ایام ماه محرم اشاره و بیان کرد: پاسخ صریح و مناسب به شبهات اعتقادی و دینی از وظایف خطیر طلاب و روحانیون است.

وی تصریح کرد: روحانیون  باید در محافل و مجالس عزاداری در زمینهٔ اهداف و دلایل قیام امام حسین(ع) روشنگری کرده و مردم و عزاداران را با فلسفه قیام عاشورا بیشتر آشنا کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha