جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
زهرایی

حوزه/ مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین از ثبت هیأت مذهبی در سامانه بیرق خبر داد.

حجت الاسلام محمد جواد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی گفت: باید دعا کنیم که ان شاءالله به زودی این ویروس منحوس ریشه کن شود تا بتوانیم برنامه های پیاده اربعین حسینی را با حضور خیل عظیم عزاداران ایرانی داشته باشیم.  

وی افزود: بخشی از فعالیت‌ها و نذورات موکبها در موضوع کمک‌های مؤمنانه جهت دهی شده و بسته‌های معیشتی و بسته‌های لوازم التحریر شامل تبلت و گوشی هوشمند جهت توزیع در بین جامعه هدف آماده شده که در این راستا موکب‌ها، ستاد عتبات، اوقاف و ستاد اجرایی فرمان امام فعال هستند

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: امسال نذورات قطع و تعطیل نشده، بلکه نحوه بکارگیری آن متفاوت است و از دیگر اقدامات موکب‌ها، اعزام اکیپ‌های سلامت به مناطق محروم استان جهت ارائه خدمات دندانپزشکی، پزشکی و پیراپزشکی است که تاکنون چهار اکیپ مشخص شده است.  

وی ادامه داد: پزشکان و پرستاران و تیم‌های جهادی که به واسطه موکب‌ها سال‌های قبل در عتبات حاضر بودند، امسال ساماندهی شدند و در سطح استان خدمات پزشکی ارائه می‌دهند.  

حجت الاسلام زهرایی اظهار کرد:  برگزاری روضه‌های خانوادگی نیز از دیگر اقدامات است که خانواده‌هایی که تمایل به برگزاری این برنامه دارند، سخنران و مداح را جهت اعزام به منازل آنها هماهنگ می‌کنیم تا مراسم کوتاهی در منازل برگزار شود

ثبت ۷۸۰ هیأت مذهبی در سامانه بیرق

حجت الاسلام زهرایی بیان کرد: مشارکت صدا و سیما، نیروی انتظامی در برگزاری عزاداری‌ها بسیار مطلوب بوده و در این ‌بین، شهرداری قزوین با توزیع ۲۰ هزار ماسک در بین عزاداران حسینی نقش بسزایی را ایفا کرده است و حدود ۷۸۰ هیأت در سامانه بیرق به ثبت رسیدند.  

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: به دلیل ممنوع شدن پخت غذای نذری، مقرر شده تا مواد اولیه و خشک بین نیازمندان توزیع شود تا مشکل بهداشتی نداشته باشیم.  

وی ادامه داد: انتظار داشتیم که ۸۰۰ هیئت در سامانه ثبت‌نام کنند و آمار ثبت نشان می‌دهد که وضعیت خوبی داشتیم، همچنین به‌منظور بازرسی از هیئت‌ها ۱۵ تیم بازرسی تشکیل شد که در این مدت ۹۰۰ بازدید از هیئت‌ها انجام شد که از این میان ۳۹۴ تذکر شفاهی و پنج تذکر کتبی صادر شد.  

برنامه های جدی در رابطه با بیانیه گام دوم رهبری 

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، بیان کرد: چشم‌اندازی که این بیانیه از آینده انقلاب اسلامی ترسیم می‌کند، تشکیل تمدن نوین اسلامی و به فرموده رهبر انقلاب طلوع خورشید ولایت عظیم الهی است

وی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی نقش بسیار مهمی در حفظ و پیشبرد فرهنگ دینی دارد و در این زمینه برنامه‌های بسیاری را در سطح  استان قزوین در خصوص بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی خواهیم داشت.  

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: باید در مأموریت‌های هفتگانه‌ای که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم به همه ما سپرده‌اند توجه ویژه‌ای کنیم.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha