جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سبحانی نیا

حوزه/ در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی قزوین بر ضرورت رعایت آیین نامه های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی در برپایی عزاداری محرم تاکید شد.

به گزارش خبرنگار خبرگذاری «حوزه» در قزوین، در این جلسه حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی سبحانی نیا مدیر حوزه علمیه قزوین ضمن تبریک فرارسیدن عید غدیر خم به منویات رهبری فرزانه انقلاب اسلامی در خصوص برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان گفت: امسال متأسفانه شیوع  بیماری کرونا همه مراسمات و برنامه های مذهبی اعم از ولادت و شهادت ائمه معصومین (ع) را تحت شعاع قرار داده که باید با رعایت آیین نامه های بهداشتی شاهد ریشه کنی این ویروس منحوس باشیم.

وی افزود: فعالین حوزه مجازی تلاش کنند مطالبی از قبیل اهداف قیام سالار شهیدان بیشتر منعکس و منتشر شود.

مدیر حوزه علمیه قزوین بیان کرد: تمام هیئت های مذهبی در برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان آیین نامه ها و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: وعاظ و مداحان در هیئت های مذهبی و توسط حوزه های علمیه و سازمان تبلیغات اقناع شوند.

حجت الاسلام و المسلمین سبحانی نیا با بیان اینکه عزاداری امام حسین (ع) جز شعائر است ولی حفظ سلامتی و سلامت جامعه از ضروریات است، اظهار کرد: باید الگوهای مناسبی ارائه کنیم تا نمادهای عزاداری به هم نریزد.

در ادامه حجت الاسلام زهرایی گفت:  امسال به دلیل خطر آلودگی انتشار ویروس کرونا نحوه برگزاری عزاداری و راه اندازی دسته‌های سینه زنی و زنجیر زنی با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود و همه برنامه‌ها با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: مردم مؤمن و دوستداران سالار شهیدان ضمن وابستگی شدید به شعائر دینی به حفظ و رعایت نکات بهداشتی در این شرایط بسیار مصمم و ملزم هستند و بدون شک برای پیشگیری از هر گونه مشکلی به همه توصیه‌ها عمل خواهند کرد تا هم عزاداری‌ها برگزار شده و هم از احتمال آلودگی پیشگیری شود.

زهرایی تصریح کرد: در مناطقی که وضعیت قرمز دارند تجمع در مکان های مسقف نخواهیم داشت و برنامه‌های سوگواری ماه محرم و صفر در فضاهای باز مساجد و اماکن مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: دسته‌های عزاداری با محور محلات است و از تجمع در میدان آزادی و امامزاده حسین (ع) خودداری خواهد شد و حرکت دسته‌های عزاداری هم با استفاده از ماسک و رعایت بهداشت صورت خواهد گرفت و همه هیئت‌های عزاداری یک سفیر بهداشتی خواهند داشت تا ضمن یادآوری نکات بهداشتی نسبت به تأمین مواد ضدعفونی مورد نیاز دسته‌های عزاداری اقدام کرده و نظارت مؤثری در اجرای عزاداری‌ها و رعایت بهداشت داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات استان قزوین عنوان کرد: محرم یک موتور محرکه است تا مجامع معنوی با اقتدار بتوانند عزاداری‌ها را برگزار کرده و توسل به ائمه همچنان به‌عنوان یک نیاز معنوی مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha