جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام زهرایی

حوزه / مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین گفت: یکی از زمینه های تحقق تمدن اسلامی در واقع حرکت در مسیری است که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی برای رسیدن به این تمدن ترسیم کرده اند.

حجت الاسلام محمد جواد زهرایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین گفت: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید چهار گام را سپری کنیم که اولین آن حرکت انقلابی، مرحله بعدی  ایجاد نظام اسلامی و مرحله کنونی رسیدن به دولت اسلامی، و  چهارم دستیابی به جامعه اسلامی است، که نهایتا منجر  به تمدن نوین اسلامی خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: دولت اسلامی به تعبیر مقام معظم رهبری دولتی است که باور به آموزه های تمدن اسلامی داشته باشد و با تمام وجود در مسیر رسیدن به تمدن اسلامی حرکت کند.

حجت الاسلام زهرایی عنوان کرد: حرکت بشر به سمت تمدن سازی یکی از آرزوی های دیرینه اوست و با ظهور اسلام، رسیدن به تمدن اسلامی همواره محل مباحثه و گفتگو بین اندیشمندان اسلامی بوده و رسیدن به تمدن اسلامی در معنای کامل خود با ظهور حضرت حجت (عج) محقق می شود.

وی ادامه داد: یکی از زمینه های تحقق تمدن اسلامی در واقع حرکت در مسیر است که رهبری فرزانه انقلاب اسلامی برای رسیدن به این تمدن ترسیم کرده اند و یکی از مهمترین شاخص ها برای رسیدن  به این مراحل، دستیابی به معنویت به معنای زنده کردن ارزش های اسلامی مانند ایمان و اخلاص و توکل به خدا است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: امروز یکی از مهمترین دردهای بشر این است که همواره به دنبال آزادی اجتماعی است  و از آزادی معنوی غفلت کرده است.

حجت الاسلام زهرایی بیان کرد: غرب تلاش زیادی برای به دست آوردن آزادی اجتماعی می کند، ولی توان دستیابی به آزادی معنوی را ندارد، چراکه خاستگاه آزادی معنوی آموزه های الهی و حرکت انبیاء و کتب آسمانی است، البته این مهم اگر حاصل شد آزادی اجتماعی را هم به همراه خواهد داشت.

وی اظهار کرد: آزادی اجتماعی اگر در پرتو آزادی معنوی باشد انسان در عین کمبودهای مادی، احساس خوشبختی می کند و با نبود معنویت در اوج برخورداری از امکانات، احساس کمبود می کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین بیان کرد: دولتمردان باید منش و رفتارشان توام با معنویت باشد و فضا را برای مجموعه های معنوی و فرهنگی باز کنند.

 انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha