پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: قلب ولایت، امام حسین(ع) است که عالم را سرپا نگهداشته است، ولایت امام علی(ع) تا جایی مهم است که خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید که اگر این امر محقق نشود، گویا هیچ کاری انجام نداده‌ای. چرا که مردم باید بدانند بعد از پیامبر، رهرو و پیرو چه کسی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در مراسم عزاداری چهارمین شب ماه محرم که در مسجد جامع شهر شال با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد؛ با اشاره به ماموریت افراد مختلف در عصر حاضر، اظهار کرد: کلام اباعبدالله الحسین(ع) چراغ راه همه ماست، زیرا ایشان بسیاری از مسائل را در سخنرانی‌ها و وصیت‌نامه خود بیان کردند.  

وی با اشاره به پیشینه شهر شال افزود: شهر شال، شهری مؤمن پرور، فرهیخته و جایگاه علما، بزرگان، رزمندگان و مدافعان حرم و آیت الله شالی و خاندانش است.  

امام جمعه قزوین با اشاره به وصیتنامه امام حسین(ع) بیان کرد: امام، زمانی که می‌خواستند از مدینه به مکه حرکت کنند یک وصیتنامه‌ای را آماده کردند که با شهادتین آغاز می‌شود.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اباعبدالله(ع) در وصیتنامه خود فرمودند که من برای مقام و دنیا و شهرت قیام نکردم، بلکه برای اینکه مسیر امت جدم را اصلاح کنم، قیام کردم چرا که مردم به جای طرفداری از حق، در حمایت از یزید ایستاده‌اند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: امام حسین(ع) فرمودند که امت جدم قرار بود با جریان غدیر همراه شوند و ولایت علی(ع) و اولادش را بپذیرند و با کفر و شرک و نفاق بجنگند، اما همین مردم در حمایت از کفر و یزید ایستادند، بنابراین باید امت پیامبر اسلام را اصلاح کرده و راه را به آن‌ها نشان دهم و امر به معروف و نهی از منکر کنم.  

وی با اشاره به هدف از قیام امام حسین(ع)، بیان کرد: باید در همه زمینه‌ها امر به معروف و نهی از منکر کرد، اما طبق بیان امام حسین(ع) در وصیتنامه ایشان بزرگترین معروف عالم، ولایت علی(ع) و اولاد علی(ع) است و بزرگترین منکر هم سلطه معاویه و یزید و این خاندان آلوده به کفر و شرک و نفاق است که باید از میان برداشته شوند.  

امام جمعه قزوین ادامه داد: اگر امام حسین(ع) به هدفش نرسیده بود، امروز ما پس از ۱۴۰۰ سال در این مکان نبودیم و این صحبت‌ها را نمی‌کردیم، امام زین العابدین(ع) می‌فرماید اگر می‌خواهید بدانید که چه کسی پیروز شده، به اذان و اقامه نگاه کنید که نام چه کسانی را به زبان می‌آورید.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی افزود: قلب ولایت، امام حسین(ع) است که عالم را سرپا نگهداشته است، ولایت امام علی(ع) تا جایی مهم است که خداوند خطاب به پیامبر می‌فرماید که اگر این امر محقق نشود، گویا هیچ کاری انجام نداده‌ای. چرا که مردم باید بدانند بعد از پیامبر، رهرو و پیرو چه کسی باشند.  

وی بیان کرد: وقتی پیامبر(ص) در غدیرخم امام علی(ع) را به عنوان ولی خود معرفی کرد در آن زمان بود که خداوند به او خداقوت گفت، چرا که رسالت خود را به طور کامل و به درستی پایان داد و دین را بیمه و تضمین کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: زمانی هم که در زمان غیب، ولی فقیه ما یعنی امام(ره) زمام امور را در این مملکت به دست گرفت، کم کم اروپا و آمریکا، شیاطین، صهیونیست و منافقین به کمای یاس و ناامیدی و بدبختی رفتند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: پس از رحلت امام، رهبر فرزانه انقلاب اسلامی زمام امور دین و رهبری مسلمانان جهان و حمایت از مستضعفان عالم را برعهده گرفتند، حال مستکبران خراب شده و سروصداهایی را از خود نشان می‌دهند.  

امام جمعه قزوین ابراز کرد: اگر امام و ولایت نباشد دیگر نماز، روزه و حج و سایر اعمال به درد نخواهد خورد و بی‌خاصیت می‌شوند؛ لذا دینی که در آن ولایت نیست، ارزش ندارد و مورد پسند خداوند نیست.  

وی افزود: بزرگترین خبر عالم ولایت امیرالمؤمنین و قیامت است؛ لذا امام حسین(ع) قیام کردند تا چراغ ولایت را در دنیا روشن، زنده، پویا، فعال و آماده کنند و زمینه ساز ظهور امام زمان(عج) شوند.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین یادآور شد: امام حسین(ع) در اولین سخنرانی که در دشت کربلا داشتند، فرمودند که نمی‌بینید که مردم باطل را می‌بینند اما دست از آن نمی‌کشند و وارد باطل می‌شوند! این موارد درس‌هایی برای زندگی امروز ماست. مبادا سیاهی لشکر باطل شویم و دشمن از ما سوءاستفاده کند.  

وی ادامه داد: امام حسین(ع) فرمود: من کشته شدن در راه خدا را جز سعادت نمی‌دانم؛ تحمل نمی‌کنم که با ستمکاران زندگی کنم. مردم برده دنیا هستند و اگر ایمان نیاورند و اهل بیت را درک نکنند، عبید دنیا می‌شوند. لذا خداوند از ما می‌خواهد که بنده خدا باشیم.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در پایان عنوان کرد: خداوند می‌فرماید که اگر بنده خدا نشوید بدون شک برده دنیا خواهید شد؛ اگر اسیر محبت پیامبر و آل پیامبر نشوید قطعا اسیر ذلت آمیز اجانب می‌شوید.  

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha