پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین، گفت: حرام خواری منجر به تحریف اسلام و پیام‌های عاشورا، انقلاب، دفاع مقدس و ایجاد فتنه و عقب نشینی از عقاید دینی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، امروز در سومین نشست شورای فرهنگ عمومی استان قزوین در سال ۹۹ اظهار کرد: برای نخستین بار است که انسجام جلسه شورای فرهنگ عمومی را بیشتر از گذشته‌ها شاهدیم و امیدواریم در جلسات مختلف تصمیمات و مصوبات با نتیجه باشد و نتایج آن در استان به خوبی دیده شود.  

وی با اشاره به آغاز هفته دولت افزود: هفته دولت را گرامی می‌داریم و به دولتمردانی که صادقانه به اسلام و کشور خدمت می‌کنند و زمینه ساز مقاومت اسلامی و ظهور حضرت حجت(عج) هستند، تبریک می‌گوییم و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم. این ایام فرصتی است که الگوگیری از سیره و رفتار شهید رجایی در مسئولان ما دیده شود.  

نماینده ولی فقیه در قزوین در ادامه با اشاره به دستور جلسه با محوریت هفته دفاع مقدس یادآور شد: چهلمین سالگرد دفاع مقدس را در سال جاری در پیش داریم، این ایام را که یک مخزن بیکران معنویت و سرمایه‌های اجتماعی و دینی و معنوی و عزت آفرینی است، گرامی می‌داریم و از صدا و سیمای استان قزوین و رسانه ملی که برنامه‌های فاخری در حوزه دفاع مقدس تولید و به نمایش می‌گذارند، قدردانی می‌کنیم.  

وی ادامه داد: اگر در این ایام که در آستانه محرم هستیم سری به تاریخ بزنیم و اتفاقات رخ داده را بررسی کنیم، شرایط عبرت گیری خوبی برای همه ما وجود دارد. همچنین هفته امر به معروف که در دهه اول محرم واقع شده، مستندی بر سخنان سیدالشهداست که شش ماه پیش از آغاز محرم بیان کردند.  

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام حسین(ع) زمانی که از مدینه خارج شدند وصیت نامه ای تنظیم کرده و به برادرشان محمد حنیفه تحویل دادند و برادر خود را به عنوان نماینده خود در این شهر نصب کردند و اجازه ندادند مدیریت شهر بدون صاحب و نماینده امام بماند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اضافه کرد: در وصیت نامه سیدالشهدا(ع) که پیش از خروج ایشان از مدینه نوشته شد، امام ابتدا شهادتین را مطرح کرده اند تا این شبهه را برای آیندگان رفع کنند که ایشان ملتزم به اسلام و مبانی دین بوده اند، زیرا پس از ماجرای عاشورا شاهد بودیم، یزیدیان گفتند که امام و یارانش از دین خروج کرده بودند.    

امام‌جمعه قزوین بیان کرد: امام در وصیت نامه خود فرمودند من خروج کردم تا انحرافی را که در جامعه به وجود آمده اصلاح کنم، امام در حادثه عاشورا به خوبی به دنیا نشان داد که مسیر اسلام نباید به معاویه و یزید و کافران ختم شود، بلکه این مسیر باید به امامت و ولایت برسد.  

وی در ادامه ابراز کرد: امام حسین(ع) در جریان عاشورا فرمودند من اراده کردم برای امر به معروف و نهی از منکر؛ باید بدانیم که بزرگترین معروف عالم، امامت و ولایت است. 

نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: پیامبر گرامی اسلام درباره "نباء عظیم" که در قرآن کریم آمده، فرمودند ولایت امیرمومنان(ع) و فرزندان ایشان است، بنابراین بزرگترین امر به معروف و نهی از منکر این است که مردم را به ولایت و رسالت و دین دعوت و از ولایت طاغوت دور می‌کند.  

امام جمعه قزوین با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب نسبت به مقابله با تحریف در جامعه اذعان کرد: تحریفی که رهبری فرمودند، اگر شعبه شعبه پیگیری کنیم این است که چرا امروز با وجود مبانی دینی در جامعه و مکتب سیدالشهدا، مردم تلقی خیلی خوبی از رفتار ما مسئولان پیدا نکرده اند؟  

وی افزود: نهی از منکر یعنی مبارزه با مفسدان بین اللملی و تروریست‌های دولتی و امریکای جنایتکار و اروپای خیانتکار. امروز نهی از منکر در مقابله با کفر و طاغوت و یزیدیان زمان و امر به معروف در استمرار ولایت در جامعه تعریف می‌شود.  

نماینده ولی فقیه در قزوین تصریح کرد: اگر قرار است ایده سیدالشهدا(ع) را دنبال کنیم، یعنی برای مقابله با یزیدیان زمان آماده باشیم و اجازه ندهیم عده ای با تحریف، اسلام دروغین را به مردم تحمیل کنند.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه از فرصت محرم باید بهره برد تا پیام امام حسین(ع) بیشتر به مردم برسد، گفت: یکی از منکرات در نگاه امام در صحنه کربلا این بود که یزیدیان شکم‌های خود را از حرام پر کرده اند و این حرام خواری، انسان را به جایی می‌رساند که مقابل امام و اسلام و خدا می‌ایستد.  

وی تاکید کرد: حرام خواری منجر به تحریف اسلام و پیام‌های عاشورا، انقلاب، دفاع مقدس و ایجاد فتنه و عقب نشینی از عقاید دینی می‌شود و حرام خواران دنباله روی سخنان ترامپ و اسرائیل و استکبار جهانی خواهند بود.  

امام جمعه قزوین اذعان کرد: امروز در رسانه‌های غربی شاهدیم همسر و فرزندان شاه پهلوی درحال بیان شعارها و ادبیات انقلاب ما در سال ۵۶ هستند تا خود را همراه مردم نشان دهند. امروز دشمن جای جلاد و شهید و مظلوم و ظالم را عوض می‌کند. ما در شورای فرهنگ عمومی باید این مباحث را تبیین کنیم و وظیفه اصلی ما در این شورا رفتن به سراغ این مسائل است.  

نماینده ولی فقیه در قزوین اعلام کرد: بیانیه گام دوم انقلاب در حقیقت به‌دنبال عاشورایی کردن ماست که این بیانیه همان پیام‌های غدیرخم و کربلاست که باید بیشتر به این بیانیه بپردازیم.  

امام جمعه قزوین با اشاره به جلسه اخیر شورای امنیت، یادآور شد: در مصوبه اخیر این شورا شاهد بودیم که تحریم تسلیحاتی آمریکا علیه ایران با رای منفی حاضران در این شورا مواجه شد و عاملی برای انزوای امریکا بود. سران امریکایی در این دوره سرافکنده و سرشکسته شدند و ضربه سنگینی به آنها وارد شد.  

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی گفت: اینکه رهبری فرمودند آمریکا در حال افول است، شکست اخیر آمریکا در شورای امنیت نمونه ای از رویه درحال افول بودن است. همچنین ما نباید مردم را از آمریکا به سمت اروپا سوق دهیم، بلکه باید مردم در این اتفاقات، قدرت و عزت انقلاب را ببینند و مقابل دشمنان بایستند.  

وی در پایان با اشاره به آغاز روابط دیپلماتیک امارات با رژیم صهیونیستی، ابراز کرد: آشکارکردن هم کاسه شدن امارت با اسرائیل یک اقدام خطرناک برای این کشور بود، زیرا قرآن فرموده است به ظالمان تکیه نکنید آتش می‌گیرید، بنابراین اگر سران اماراتی از این اقدام جنایتکارانه خود دست برندارند بزودی آتش این اقدام دامن آنها را خواهد گرفت.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha