پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار مجمع خیرین سلامت استان گفت: برنامه‌های محرم را با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین،  حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در نشست مجمع خیرین سلامت استان قزوین، اظهار کرد: بهداشت و سلامت از واجبات دینی است و همان گونه که نماز و روزه واجب است، رعایت کامل مسائل بهداشتی نیز واجب دینی است.  

وی افزود: در شرایطی که امروز جامعه ما در آن قرار گرفته است، رعایت بهداشت فردی در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی تأثیرگذار است. لازم است بدانیم که سلامت دیگران اهمیت بسیار بالاتری نسبت به سلامت فردی دارد و نباید کاری کنیم که به سلامت جامعه آسیبی وارد شود.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با بیان اینکه رعایت بهداشت در راستای مسائل شرعی است، خاطرنشان کرد: رعایت اصول بهداشتی را مکرراً مطرح کرده‌ایم و به این موضوع اعتقاد قلبی و اعتقاد شرعی داریم و ان‌شاءالله مردم پروتکل‌ها را به صورت کامل رعایت خواهند کرد.

امام جمعه قزوین به تعطیلی مجدد نماز جمعه قزوین به دلیل شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: با وجود اینکه طبق آمارها نماز جمعه بیشترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و کمترین آسیب را در بحث کرونا داشت، اما برای اینکه مردم موضوع بیماری را جدی‌تر بگیرند، نماز جمعه را تعطیل کردیم و تلاش کردیم از طریق رسانه‌ها با مردم صحبت کنیم.

 وی به در پیش بودن ماه محرم نیز اشاره کرد و گفت: همان طور که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند تلاش کنیم ضمن اینکه وظایف خود را در ایام محرم انجام می‌دهیم، پروتکل‌های بهداشتی نیز کاملاً رعایت شود و هنر ما این است که این دو را با یکدیگر جمع کنیم و ضمن برافراشته نگه داشتن پرچم امام حسین(ع)، با جدیت تمام حافظ جان مردم نیز باشیم.

 حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با تقدیر از فعالیت‌های خیران سلامت عنوان کرد: گاهی خیران با نذورات مادی تلاش می‌کنند تا عده‌ای را از خطر بیماری نجات دهند که بسیار ارزشمند است اما در کنار این مهم می‌توان با تصیمات مدبرانه تلاش کرد تا سلامت مردم آسیب نبیند که این تدبیر هم کار خیر محسوب می‌شود.  

نماینده ولی فقیه در قزوین به روحیه بخشی به جامعه در شرایط کنونی نیز تأکید کرد و اظهار داشت: علاوه بر آنکه خطرات بیماری کرونا لازم است به مردم منتقل شود، ضروری است روحیه امیدبخشی که در دین ما نیز بسیار محوریت دارد مورد توجه قرار گیرد چرا که این مهم در افزایش سلامت جامعه حائز اهمیت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha