پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن مالکی نژاد

حوزه/ مداح اهل‌بیت(ع) گفت: مراسم‌ عزاداری باید با رعایت کامل پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های وزارت بهداشت برگزار شود و در این زمینه هیئات باید نهایت همکاری را با وزارت بهداشت داشته باشند.

حسن مالکی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به نزدیک شدن به ایام عزاداری ماه محرم اظهار داشت: امسال نیز به‌مانند سال‌های گذشته مؤمنان و مردم دین‌دار ایران اسلامی خود را برای عزاداری‌های این ماه آماده می‌کنند.

وی ادامه داد: به‌هرحال امسال تمامی کشورهای دنیا شرایط خاصی را به دلیل شیوع بیماری کرونا تجربه می‌کنند و کشورمان نیز از این قاعده مستثنا نیست.

مالکی نژاد بیان داشت: ضرورت رعایت نکات بهداشتی و پروتکل‌های وزارت بهداشت در تمامی ماه‌های سال الزامی است و این موضوع برکسی پوشیده نیست.

وی به بیانات اخیر رهبر انقلاب در خصوص نحوه برگزاری عزاداری‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تمامی هیئات مذهبی و مساجد باید از شیوه‌نامه‌های بهداشتی که از طرف ستاد ملی مبارزه با کرونا صادر می‌شود تبعیت کنند.

مداح اهل‌بیت تأکید کرد: دستورالعملی که از این ستاد صادر شود باید به‌صورت کامل اجرایی شود تا در کنار برگزاری مراسم‌های عزاداری خدای‌نکرده آسیبی به شخصی وارد نشود.

وی تصریح کرد: به‌هرحال هر آنچه از سویی ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود حتماً هیئت‌ها تابع خواهند بود و آن را عمل خواهند کرد.

مالکی نژاد افزود: وقتی رهبر معظم انقلاب خودشان صراحتاً اعلام می‌کنند که تابع نظر این ستاد هستند وظیفه‌ ما نیز این است که به‌صورت کامل از بخشنامه‌های این ستاد تبعیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به‌هرحال ما معتقد هستیم که مراسم‌های اهل‌بیت (ع) دارالشفا است اما رعایت اصول بهداشتی نیز باید مدنظر قرارگرفته شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha