پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی براساس مصوبات ابلاغ شده در نظر گرفته شده، دو ساعت است، گفت: طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام محمدصادق مهرابی صبح امروز در  نشستی که به منظور بررسی شیوه‌نامه‌های برگزاری مراسم‌های ماه محرم در حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار شد، در خصوص برگزاری برنامه های ماه محرم، اظهار داشت: استان فارس جزو نخستین استان‌های کشور است که توانسته با همکاری و هم افزایی میان دستگاه‌های مختلف نسبت به تدوین شیوه نامه برگزاری مراسم‌های مذهبی ماه محرم اقدام کند.

وی در ادامه با بیان اینکه طی دو ماه گذشته ستاد استانی و ملی در خصوص نحوه برگزاری مراسم‌های مذهبی، تصمیمات مختلفی اتخاذ کرده است، اضافه کرد: یکی از اصلی ترین این تصمیم‌ها برگزاری مراسم‌های آیینی با ایجاد محدودیت در مدت زمان برگزاری است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی فارس با بیان اینکه حداکثر زمانی که برای برگزاری مراسم‌های مذهبی براساس مصوبات ابلاغ شده در نظر گرفته شده، دو ساعت است، خاطرنشان کرد: طی این مدت هیئات مذهبی مکلف به رعایت مسائل بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی هستند.

وی حرکت هیئات مذهبی به سمت بقاع متبرکه در ایام محرم را ممنوع دانست و عنوان کرد: فعالیت هیئات‌ به صورت محلی خواهد بود؛ محل‌های تکایا و هیئات مذهبی توسط مسئولین آنها باید ضدعفونی شود تا شاهد رعایت مسائل بهداشتی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha