چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بصیرتی

حوزه / رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا سبک و سیاق مراسم عزاداری قطعا با تغییراتی روبرو خواهد شد و عزاداران حسینی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

حجت الاسلام مهدی بصیرتی درگفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، گفت: ماه محرم و صفر در پیش است؛ دو ماهی که به فرموده امام راحل اسلام را زنده نگاه داشته‌اند؛ ماه‌هایی که عشق و ارادت به اهل بیت(ع) به اوج خود می‌رسد.

وی با بیان اینکه کاشان از دیرباز در زمینه آئین‌های خاص ویژه این دو ماه و تعدد مجالس عزاداری زبانزد است، ادامه داد: امسال به دلیل شیوع ویروس منحوس کرونا سبک و سیاق مراسم عزاداری قطعا با تغییراتی روبرو خواهد شد و عزاداران حسینی، پروتکل‌های بهداشتی را رعایت خواهند کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کاشان با اشاره به این که مراسم ماه‌های محرم و صفر در فضاهای باز و با رعایت پروتکل‌ها برگزار می شود و در این صورت منعی وجود نخواهد داشت. یادآورشد: برگزاری عزاداری‌های حسینی یک فریضه است که مردم ایران اسلامی با عشق به اهل بیت(ع) آن را انجام می‌دهند و جلوه با شکوهی از فرهنگ حسینی را به نمایش خواهند گذاشت.

وی، حفظ سلامت مردم را در اولویت دانست و اظهار کرد: هماهنگی با آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و شهرداری برای تامین برخی فضاها انجام گرفته است که امیدواریم مشکلی از این جهت وجود نداشته باشد؛ همچنین توزیع غذا، چایی و شربت در هیئات و ایستگاه‌های صلواتی انجام نخواهد شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha