جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه ارومیه

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: در عزاداری ماه محرم افراط و تفریط از هیچ فرد و گروه و مسئولی قابل قبول نخواهد بود و همه باید تلاش کنند بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی عمل کنند، لذا مسئولین هیئات و مساجد باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی امروز در جلسه هماهنگی برنامه‌های عزاداری محرم، بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا تأکید کرد و اظهار داشت: عزاداری ماه محرم و تعظیم شعائر حسینی یکی از مهمترین اعتقادات شیعیان است که با زندگی مردم عجین شده است و باید بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری یا رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی ادامه داد: مباحث عزاداری‌های باید به صورت دقیق بررسی و بر اساس دستورالعمل‌های ابلاغی ستاد ملی کرونا به همه مساجد و دسته جات عزاداری ابلاغ شود تا همه بتوانند نسبت به شرایط خاص، مراسم را به نحو مطلوب اجرا کنند.

امام جمعه ارومیه افزود: در عزاداری ماه محرم افراط و تفریط از هیچ فرد و گروه و مسئولی قابل قبول نخواهد بود و همه باید تلاش کنند بر اساس مصوبات و دستورالعمل‌های ابلاغی عمل کنند، لذا مسئولین هیئات و مساجد باید به این مهم توجه ویژه‌ای داشته باشند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی در ادامه به اهمیت مراسمات عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی نیز اشاره کرد و افزود: عزاداری تاسوعا و عاشورا از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و در هر منطقه نسبت به فرهنگ و شرایط بومی آن منطقه مراسم اجرا می‌شود، فلذا مسئولین استانی ساز و کار و دستورالعمل مناسب این دو روز را هر چه سریعتر و با بررسی کارشناسی دقیق تدوین و ابلاغ کنند.

وی یادآور شد: تصمیمات ناگهانی و یک شبه در ایام محرم از سوی مسئولین مربوطه اتخاذ نشود، چرا که مردم بر اساس شرایط و دستورالعمل‌ها عمل خواهند کرد. امیدواریم همه با همکاری هم و تلاش شبانه روزی بتوانیم مراسماتی در شأن سید و سالار شهیدان برگزار کنیم .
 

انتهای خبر./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha