سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
استاندار قم

حوزه/ استاندار قم با اشاره به افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا در استان قم، گفت: محدودیت‌های جدیدی برای ادارات و اصناف اعمال خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، بهرام سرمست پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: نخست جا دارد از همه همشهریان عزیز که در این ایام عید قربان و غدیر پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کردند، تقدیر و تشکر کنم.

وی ادامه داد: مراجع عظام تقلید و علما نیز که همواره با رهنمودهای خودشان کمک‌حال ما بودند در این ایام نیز به‌مانند گذشته با سخنان و رهنمودهای خودشان ما را در انجام عمل به وظایف خودمان یاری کردند که از ایشان نیز مراتب تشکر و قدردانی خودم را اعلام می‌کنم.

سرمست افزود: ما در استان قم شاهد افزایش تعداد بیماران بستری هستیم جا دارد که یک سری محدودیت‌هایی وضع شود به‌طوری‌که در حوزه ادارات و اصناف در ستاد ملی مقرر شد که محدودیت‌هایی وضع شود.

وی تأکید کرد: البته نهایی شدن این پروتکل‌ها به جلسه آینده موکول شد اما آن چیزی که مهم است عدم حضور در اجتماعات و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی مردم است.

استاندار قم افزود: ترددهای غیرضروری باید کاهش داشته باشد تا از این پیک بیماری نیز خارج شویم و مقرر شد برای کسانی که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند یک سری جرائم و ضمانت‌های اجرایی تدوین شود.

وی به موضوع عزاداری‌های ماه محرم نیز اشاره کرد و بیان داشت: در این زمینه بحث پروتکل‌های بهداشتی قبلاً از سوی کمیته انتظامی و امنیتی ستاد به همه نهادها و سازمان‌ها ابلاغ‌شده است.

سرمست ادامه داد: محور اجرایی این پروتکل‌ها سازمان تبلیغات است که با دانشگاه علوم پزشکی همکاری‌ها و هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت و مقرر شد برای افرادی که رعایت نمی‌کنند یک سری مجازات و ضمانت‌های اجرایی ابلاغ شود به‌طوری‌که ما هم شاهد برگزاری عزاداری باشیم و هم سلامتی شهروندان را تضمین کنیم.

وی ابراز داشت: با کمک هیئات مذهبی و متولیان امر قطعاً شاهد برگزاری عزاداری‌هایی منظم و خوب خواهیم بود.

استاندار قم تأکید کرد: انتظاری که از مسئولان قضایی و نیروی انتظامی می‌رود این است که با متخلفین برخورد لازم را داشته باشند تا خدای‌نکرده عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی آسیبی به شهروندان وارد نکند.

وی خاطرنشان کرد: تمامی محدودیت‌هایی که مربوط به وضعیت قرمز است به همه دست‌اندرکاران ارسال‌شده است و همه ملزم به رعایت آن هستند.

سرمست به وضعیت دورکاری کارکنان دولت اشاره شد و گفت: قانون دورکاری ابلاغ‌شده است و ادارات در حال اجرای آن هستند البته توصیه‌شده به افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند یا این‌که سن بالایی دارند از این ظرفیت بهره بگیرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha