جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین در دیدار مدیران جهاد دانشگاهی استان گفت: قرآن وقتی به موضوع سبقت در مسیر کار خیر، فرهنگی، علمی و تولیدی می‌رسد تأکید می‌کند با شتاب حرکت کنید و تأمین رفاه مردم را تشویق کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی، در دیدار مدیران جهاد دانشگاهی استان قزوین که به مناسبت سالروز تأسیس این نهاد برگزار شد، با تأکید بر اینکه استان قزوین بستر بسیار مناسبی برای رشد فعالیت‌های جهاد دانشگاهی است، اظهار کرد: استان قزوین قطب صنعتی، کشاورزی، دانشگاهی، نیروی انسانی و منابع طبیعی محسوب می‌شود و اینها زمینه‌های بسیار ارزشمندی برای رشد و بالندگی فعالیت‌های جهاد دانشگاهی ایجاد کرده است.  

وی با بیان اینکه سه نوع جهاد کبیر، جهاد مبارزه با نفس و جهاد اکبر داریم، تصریح کرد: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در کنار جهاد نفس و جهاد اکبر، جهاد کبیر را معرفی کردند و بخشی از فعالیت‌هایی که جهاد دانشگاهی در عرصه‌های مختلف انجام می‌دهد، مصداق جهاد کبیر است.  

امام جمعه قزوین با تشریح جایگاه جهاد در قرآن، خاطرنشان کرد: خدا فرموده جهاد حقی به گردن شما دارد و تلاش کنیم تا فعالیت‌هایی که انجام می‌دهیم در راستای همین فرمایش خدای متعال باشد تا بتوانیم حق جهاد را ادا کنیم و مجاهدان حقیقی راه جهاد باشیم.  

نماینده ولی فقیه در استان قزوین بیان کرد: در متون دینی تأکید شده است که خداوند هر کسی را در مسیر جهاد قرار نمی‌دهد و انسانها باید لیاقت و شایستگی ورود به عرصه جهاد را داشته باشند و این مهم نشان دهنده جایگاه ارزشمند و والای جهاد در نظام دینی است.  

وی عنوان کرد: خداوند فرموده در مسیر مغفرت جهادی و با شتاب حرکت کنید. قرآن وقتی به موضوع سبقت در مسیر کار خیر، فرهنگی، علمی و تولیدی می‌رسد تأکید می‌کند با شتاب حرکت کنید و تأمین رفاه مردم را تشویق کرده است.  

آقای فرشاد پیله‌چی رئیس جهاد دانشگاهی استان قزوین در ابتدای این جلسه گزارشی از اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو جهاد دانشگاهی استان قزوین ارائه کرد.  

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha