سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان قزوین در دیدار جمعی از فعالان گروه‌های مطالبه‌گری، گفت: کاری نکنیم پرچم عدالت به دست نا اهلان بیفتد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در دیدار با جمعی از فعالان گروه‌های مطالبه‌گری اظهار کرد: در قرآن آمده است، هر کسی با خدای متعال ارتباط برقرار کرد، با دستورات الهی هماهنگ شد و در هر حوزه ای که فعالیت دارد برای خدا کار کرد، موفق خواهد شد و کارش ماندگاری پیدا می کند.

وی ادامه داد: هر کسی برای خدا و به دور از منیت ها به میدان بیاید، راهش را پیدا خواهد کرد و مورد حمایت خدای متعال قرار خواهد گرفت و حتی اگر گروهی اندک هم باشند، سربلند خواهند شد و کارشان اثرگذار می شود.

امام جمعه قزوین بیان کرد: خداوند پس از آنکه فرموده هر کسی با خدا ارتباط برقرار کند راهش را پیدا می کند، تأکید می کند همه کسانی که با خدا همراه هستند، با یکدیگر همراه شوند و سپس ایمان و تقوا را شرط موفقیت در این کار گروهی و همراهی مشترک معرفی کرده است.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین به اهمیت تقوا در تحقق موفقیت ها اشاره کرد و گفت: رسول گرامی اسلام(ص) می فرماید هر کسی با تقوا زندگی کند، قوی زندگی کرده است و اگر در کشور دشمن هم باشد، موفق خواهد شد و احساس امنیت می کند، چرا که تقوا عقل را دانا و اراده را توانا کرده و انسان را در مسیر سربلندی و موفقیت قرار می دهد.

اگر آدم خدا باشیم می توانیم حق طلب و عدالت خواه باشیم

وی با تأکید بر اینکه اگر آدم خدا باشیم می توانیم حق طلب و عدالت خواه باشیم، خاطرنشان کرد: ایمان، تقوا و تسلیم سه عنصری است که انسان را در مسیر عدالت خواهی و حق طلبی کمک می کند و به انسان کمک می کند تا آدم خدا باشد و به هیچ باندی متصل نشود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ادامه داد: اگر سه عنصر ایمان، تقوا و تسلیم در جامعه و گروهی به وجود آمد، آنگاه لیاقت دارند تا صاحب جامعه‌ی امام و مأمومی شوند و سپس مردم را به خیر که یکی از مصادیق بارز آن امر به معروف و نهی از منکر است، دعوت کنند.

امام جمعه قزوین پرداختن به تمام جنبه های امر به معروف و نهی از منکر را ضروری دانست و عنوان کرد: اینکه امر به معروف و نهی از منکر را صرفاً در حوزه حجاب ببینیم، اجحاف در حق این فریضه مهم دینی است و لازم است این امر در تمام عرصه های دینی از جمله فساد ستیزی نیز با جدیت دنبال شود.

وی به محورهای قیام اباعبدالله الحسین(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: امام حسین(ع) در وصیت نامه خود می فرمایند من برای اصلاح امور جدم و امر به معروف و نهی از منکر قیام می کنم و یکی از مباحث مهمی که حضرت مطرح کردند مسأله امامت و ولایت بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ادامه داد: به دلیل آنکه مردم در آن زمان رسالت امر به معروف و نهی از منکری را به درستی انجام ندادند به حکومت معاویه ای مبتلا شدند که رسول خدا درباره او فرموده بود اگر معاویه را بر فراز منبر من دیدید، بی درنگ شکم او را پاره کنید!

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی اظهار کرد: بزرگترین مصداق امر به معروف و نهی از منکر همین موضوع امامت و ولایت است، چرا که خداوند موضوع ولایت امیرالمؤمنین را نبأ عظیم و از نماز هم واجب تر معرفی کرده است.

وی افزود: در دین تأکید شده که اگر همه شب ها نماز، همه روزها روزه، هر ساله حج به جای آورید و همه مال خود را انفاق کنید اما ندانید امام زمان شما کیست، روز قیامت ذره ای ثواب نزد خدا ندارید و اهل ایمان به حساب نمی آیید.

امام جمعه قزوین به موضوع عدالت و چگونگی همراهی مردم با این مهم، تصریح کرد: خدا تأکید کرده است که باید زمینه ای فراهم شود که مردم خودشان برای اجرا و اقامه عدالت حرکت کنند و اگر گرافتاری ها، ظلم ها و تبعیض ها را با جدیت مطرح کنید، مردم برای ریشه کن شدن فساد با شما همراه می شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: رمز موفقیت امام خمینی(ره) شناخت درد و رنج مردم و طرح آن در جامعه بود و امروز نیز اگر می خواهیم این رسالت را به درستی انجام دهیم، پیرو فرمایشات و منویات رهبر معظم انقلاب باشیم تا عدالت با جدیت تحقق یابد و فساد ریشه کن شود.  

وی اظهار کرد: اگر راه درست به جامعه نشان داده نشود، برخی معاند که اجداد آنها به کشور آسیب های فراوانی زدند، وارد عرصه شده و جامعه را با افکار غلط و وحدت های دروغین به انحراف می کشانند و از مسیر درست خود دور می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: اگر کارها را بر مبنای دستورات الهی به درستی انجام دهیم، مردم خودشان پای کار می آیند و تحقق عدالت را با جدیت دنبال خواهند کرد.

کاری نکنیم که پرچم عدالت به دست نا اهلان بیفتد

امام جمعه قزوین بیان کرد: کاری نکنیم که پرچم عدالت به دست نا اهلان بیفتد و آنها داعیه عدالت سر بدهند و برای اینکه این اتفاق نیفتد نباید کم کاری شود و ضروری است عدالت را با زمینه و ریشه مبنایی عبادت بلند کنیم.

وی خاطرنشان کرد: اگر امر به معروف و نهی از منکر مفسدان را به خطر بیندازد، مؤثر عمل کرده ایم و برای تحقق این معنا، جایگاه امر به معروف و نهی از منکر باید در تمام بخش های دین مشخص و تعریف شود و این فریضه مهم دینی را صرفاً خرج حجاب نکنیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: در عرصه امر به معروف و نهی از منکر آبروی خودتان را به خدا بسپارید، چرا که خداوند آبروی شما را حفظ می کند. امام علی(ع) فرموده اگر در جامعه ای امر به معروف و نهی از منکر ترک شود، بدترین ها بر شما مسلط می شوند و آنگاه صدای شما به هیج جایی نمی رسد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha