پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز تخصصی

 حوزه / حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا از راه اندازی مرکز تخصصی حوزه علمیه قزوین در مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا عصر امروز در بین طلاب و روحانیون اولین دوره سطح سه رشته مشاوره اسلامی حوزه علمیه قزوین گفت: حوزه علمیه قزوین فعالیتهای مختلفی در زمینه های مختلف انجام داده که یکی از اقدامات اخذ مجوز چهار رشته تخصصی است که در مهرماه سال جاری افتتاح می شود.

وی افزود: حرکت بسیار امیدوار کننده‌ای در راستای پژوهش کاربردی در حوزه‌ها آغاز شده است، به طوری که پیش از این صرفاً بر دروسی همچون فقه و اصول تمرکز می‌شد، اما امروز شاهد ایجاد مراکز تخصصی و رشته‌های متعدد علوم انسانی، فلسفه و علوم اجتماعی در حوزه‌های علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز طلاب در مراکز تخصصی تربیت شده و پژوهش های کاربردی در حوزه ها آغاز شده است، به طوری که پیش از این صرفا برای دروسی همچون فقه واصول تمرکز می شد، اما امروز شاهد ایجاد مراکز تخصصی ورشته های متعدد علوم اسلامی از جمله  فلسفه، کلام، اخلاق، روانشناسی اسلامی، مشاوره، فقه و حقوق در حوزه های علمیه هستیم.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: امروز طلاب تربیت شده در مراکز تخصصی در راستای رفع نیاز روز جامعه  توانمند و متعهد می شوند و به همین منظور در استان قزوین نیز سال تحصیلی جدید رشته های تفسیر و فقه القضا راه اندازی شد.

وی ادامه داد: باید مسیر کلی حوزه به سمت پژوهش های متناسب با نیاز روز باشد که در این راستا حرکت خوبی آغاز شده و در آینده پیش رو محصولات وپژوهش های فراوانی تولید ومنتشر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا عنوان کرد: حوزه علمیه قزوین توانایی و پتانسیل مطلوبی در عرصه های مختلف علمی دارد و می تواند در عرصه های علمی و پژوهشی به خوبی بدرخشد.

وی از فواید تاسیس مرکز تخصصی حوزه علمیه قزوین را، کاربردی کردن علوم اسلامی، آشنا شدن آحاد مردم با کارکردهای اثر بخش، تعامل حداکثری با مراکز علمی ودانشگاهها ونوآوری علمی را بیان نمود.

مدیر حوزه علمیه قزوین تصریح کرد: رشته های تخصصی کارکردهای جدیدی را برای حوزه های علمیه به خوبی فراهم می کند واین خود یک نوع تبلیغ جدیدی است و طلبه ای که در رشته های تخصصی متخصص می شود می تواند باری از مشکلات جامعه را برداشته و به نوعی گره گشایی نماید.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا  بیان کرد: چنانچه تعامل حداکثری با مراکز علمی و دانشگاهی و رشته های تخصصی حوزه را رونق دهیم آن موقع امکان دارد با دانشگاهها ارتباط برقرار شود که بسیار اثرگذار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: اگر بخواهیم در آینده حوزه علمیه شاهد نگاشته های ارزشمند فراوانی باشیم راهی جز ایجاد رشته های تخصصی نداریم، چرا که تشکیل این مرکز تخصصی به نوعی پشتوانه حوزه علمیه  است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • امير IR ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۳۱
    0 0
    انشاالله كه مسئول خوبي هم براي مديريت اين تخصصي ها در نظر گرفتيد البته اگه ... اجازه بده و قبول زحمت نكنه و به چندمين پست خودش اضافه نكنه