دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عابدینی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در قزوین گفت: تبیین فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است، اجازه ندهیم این فرهنگ ماندگار در کشور به دست فراموشی سپرده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امروز در جمع مدیران مدارس علمیه استان قزوین ضمن قدردانی از حضور پرشور همراه با شعور مردم در ایام عزاداری دهه ماه محرم، گفت: مردم به خوبی و با رعایت آیین نامه های بهداشتی در مجالس عزای سالار شهیدان حضور پیدا کرده و عشق و ارادت خودشان را به امام حسین(ع) و یاران باوفایشان نشان دادند.

امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از تلاش مدیریت حوزه علمیه قزوین و برگزاری منظم جلسات با مدیران مدارس علمیه، بیان کرد: خوشبختانه با مدیریت حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا و ارتباط خوب و منظم ایشان با مدیران مدارس و اساتید حوزه علمیه قزوین، افق خوبی پیش روی حوزه علمیه قزوین است و همه باید با همکاری، همدلی و همراهی بیش از پیش در راستای ارتقاء حوزه علمیه در همه عرصه ها تلاش کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان کرد: حرکت خوب و ارزشمندی که در جلسات مدیران مدارس علمیه قزوین صورت می گیرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب است که همه باید در تبیین این بیانیه تلاش فراوان داشته باشیم.

وی ادامه داد: حوزه‌های علمیه باید با انگیزه و همت زیاد، بیانیه «گام دوم انقلاب» مقام معظم رهبری را مطالعه و مطالبات معظم له از قشرهای مختلف را مشخص و آنها را دنبال کنند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان اینکه از فرصت محرم باید حداکثر بهره برای رساندن پیام امام حسین(ع) به مردم برد، گفت: یکی از منکرات در صحنه کربلا در نگاه امام این بود که یزیدیان شکم‌ های خود را از حرام پر کرده اند و این حرام خواری، انسان را به جایی می‌رساند که مقابل امام و اسلام و خدا می‌ایستد.

نماینده ولی فقیه در قزوین ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والا مقام هشت سال دفاع مقدس، تصریح کرد: ایمان و اعتقاد راسخ رزمندگان اسلام به حقانیت انقلاب و موج عظیم مردمی برای دفاع از کیان نظام جمهوری اسلامی ایران در سایه رهبری بنیان‌گذار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی(ره) بزرگ‌ترین سرمایه انقلاب و نظام بود که توانست دشمن تا دندان مسلح و هم پیمانانش را شکست دهد.

امام جمعه قزوین اذعان کرد: تبیین فرهنگ دفاع مقدس امری ضروری است و باید فرهنگ ایثاری که در جبهه ها حاکم بود را بیش از پیش به جامعه و مردم منتقل کنیم و اجازه ندهیم این فرهنگ ماندگار در کشور به دست فراموشی سپرده شود.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی تصریح کرد: امنیت امروز جامعه مرهون رشادت‌ها و ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس است و اکنون وظیفه ما حفظ آرمان‌های امام(ره) و شهدا است.

نماینده ولی فقیه در قزوین به نقش اثرگذار حوزه های علمیه انقلابی اشاره و بیان کرد: انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه‌های علمیه مطالبه جدی رهبر معظم انقلاب است که باید در این جهت هم توجه جدی داشته باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha