پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: ارتقاء امنیت پایدار مرزهای هوایی کشور با نقش راهبردی پدافند هوایی در اجرای مأموریت نیروهای مسلح محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار فرماندهان و کارکنان پدافند هوایی شمالغرب و فرمانده پایگاه دوم شکاری تبریز با گرامیداشت دهم شهریور روز تشکیل قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)، گفت: پدافند هوایی در ایجاد آسمان امن و حفظ و تقویت بازدارندگی و توانمندی دفاعی کشور نقش حساس و حیاتی داشته و دارد و تنها در عملیات والفجر بیش از ۷۰ فروند هواپیمای عراقی را معدوم کردند.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: پدافند هوایی در زمان ۸ سال دفاع مقدس ۲۴ هزار ۸۶۳ مورد حمله هوایی به مناطق جنگی و عملیاتی را نیز خنثی و ۶۰۰ فروند هواپیمای عراقی را منهدم کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه پدافند چشم بیدار نیروهای مسلح است، گفت: پدافند هوایی نقش راهبردی و تأثیر بسیار بالا در اجرای موفق ماموریت‌های نیروهای مسلح داشته و با هوشمندی و هوشیاری در برابر هر گونه تجاوز و تحرکات هوایی دشمنان با بکارگیری سامانه‌های پیشرفته و تجهیزات و تاکتیک‌های نوین توانسته در مدت زمان کوتاهی به پیشرفت‌ها و دستاوردهای خیره کننده نائل آید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به عملیات هایی همچون دستگیری عبدالمالک ریگی، فرو نشاندن هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی و انگلیسی و دستگیری ملوان های آمریکایی، گفت: انجام مأموریت های حساس و غرورآفرین و رصد و رهگیری لحظه به لحظه هر گونه تحرکات هوایی غیرمجاز در آسمان کشور و اخطارهای به موقع و تأثیرگذار به بیگانگان، حاصل هماهنگی، تعامل و هم افزایی کامل بین نیروهای مسلح از جمله پدافند هوایی یکپارچه و نفوذناپذیر کشور بوده است.

امام جمعه تبریز ادامه داد: روند رو به رشد دستیابی به فناوری‌های خیره کننده بومی در سامانه‌های پدافندی متناسب با جغرافیای کشور و ماهیت تهدیدهای دشمن و طراحی و اجرای طرح‌های جامع پدافند هوایی و دستیابی به توان دفاعی یکپارچه از سوی این نیروی راهبردی در راستای تحقق فرامین و تدابیر فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای است. 

وی گفت: رهبر فرزانه انقلاب، پدافند را اولویت اول کشور می دانند، از این رو در سایه منویات معظم له، جان بر کفان این عرصه با احاطه بر معابر نفوذی و تاکتیک‌ها و روش‌های نفوذ دشمن، تهدیدهای آنان را در فضای کشور با چالش و موانع جدی و غیرقابل پیش بینی مواجه ساخته اند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: به همت و تلاش متخصصان و کارشناسان جوان در صنایع داخلی سامانه‌های پدافندی پیشرفته بومی در ساختار دفاعی کشور به کار گرفته شده است که در تراز استاندارهای جهانی و حتی در برخی از ویژگی‌ها فراتر از تجهیزات پدافندی قدرت‌های نظامی دنیا قلمداد می شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha