جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تبریز

حوزه/ نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مردم حسینی استان برای برگزاری پرشور و شعور عزاداری ها و رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم الحرام تشکر کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی از مردم حسینی استان برای برگزاری پرشور و شعور عزاداری ها و رعایت مسائل بهداشتی در دهه اول محرم‌الحرام تشکر کرد.

متن پیام به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به راستی که این محرم و صفر و قیام سید و سالار شهیدان؛ آقا ابی عبدالله الحسین علیه السلام اسلام را زنده نگه داشته است.

با صدای زنگ قافله محرم، ایران اسلامی و آذربایجان حسینی، حسینه ای شد به وسعت دلها و همه با هم احرام محرم بستیم تا زیر خیمه گاه عاشورائیان جان و دل را صیقل دهیم و کربلایی شویم.

ما ملت حماسه و ملت امام حسینیم که فرهنگ نامه دلدادگی هایمان با خط سرخ شهادت نوشته شده و مصداق سدید آن شهدای بلند آوازۀ روزهای سخت زمستان و دفاع جانانه ۸ ساله، شهیدان مدافعان حرم و شهید سپهبد حاج قاسم آقا  سلیمانی است.

ما هر روز گرم تر، گیراتر، پر شورتر و گسترده تر از هر سال دیگر با علم های سیاه بر دروازه های شهر، پیراهن سیاه برتن و داغ بزرگ عاشورا در دل، نشانه میشویم؛ نشانه ای برای بیان حقایق کربلا به رهبری امام حسین علیه السلام که همچنان قیام خونین اش پیشتاز تمامی جریان ها و حرکت ها است.

آری با دیگر خیمه محرم برپا شد، خیمه ای که امسال سایه ویروس خطرناک کرونا را بر سر داشت؛ اما دلهای داغدار و چشم های غرق در اشک با رعایت اصول بهداشتی در مجالس عزای آقا و مولایشان توصیه های ستاد ملی کرونا را به دیدۀ منت گذاشتند.

آفرین بر ملت بزرگ ایران و آذربایجان و هیئت های حسینی این خطه که عزاداری هایشان شهره آفاق است.

و درود بر برگزارکنندگان، منبری‌ها ، وعاظ، مدّاحان و ذاکران اهل بیت در خطه حسینی آذربایجان که امسال در این شرایط حساس و بحرانی شور حسینی را همراه با شعور مثال زدنی در عمل به دستورالعمل های بهداشتی به منصه ظهور رساندند.

امیدواریم زیر سایه توجهات حضرت بقیه الله اعظم آقا صاحب زمان(عج) و صاحب اصلی عزای حضرت سیّدالشّهداء (سلام الله علیه‌) و در پرتو رهنمودهای رهبر معظم انقلاب حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز، اجرتان را از درگاه پروردگار منان و ائمّه‌ی هدی بگیرید.

تا شوق و شوری حسینی هست؛ خیمه حسینی هم پابرجاست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha