پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
کد خبر: 916154
۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۴
حجت‌الاسلام مرتضی قربانی

حوزه / معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی گفت: اگر انسان ها بخواهند پیرو  واقعی امام عصر(عج) شوند، باید از عاشورا عبرت بگیرند

حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون آموزش حوزه علمیه آذربایجان شرقی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز گفت:  اگر انسان ها بخواهند پیرو  واقعی امام عصر(عج) شوند، باید از عاشورا عبرت بگیرند.

وی با اشاره بهآیه 108 سوره یوسف «قُلْ هَٰذِهِ سَبِیلِی أَدْعُو إِلَی اللَّهِ ۚ عَلَیٰ بَصِیرَةٍ أَنَا وَمَنِ اتَّبَعَنِی وَسُبْحَانَ اللَّهِ وَمَا أَنَا مِنَ الْمُشْرِکِینَ» که توسط حضرت سیدالشهدا (ع) در مسیر کربلا تلاوت شده است، گفت: این آیه به عنوان تابلوی حرکت منتظران است.

معاون آموزش حوزه علمیه استان آذربایجان شرقی افزود: انسان باید موضع درست و مشخصی را از روی بصیرت انتخاب کند، موضع خود را با صراحت بیان و در صراط مستقیم حرکت کند، مطالبی است که می توان از این آیه استفاده نمود.

وی ادامه داد: در زمان حال حاضر، انسان هایی هستند که در عرصه های اجتماعی، موضع مشخصی ندارند و یا موضع را براساس بصیرت و درستی انتخاب ننموده اند و در هرجا که منفعت هست به آنجا می روند؛ این آیه، هشداری برای آنها است که در دوران حکومت حضرت مهدی(عج) انسان هایی می توانند در کنار حضرت قرار بگیرند که از موضع حق برخوردار باشند.

انتهایپیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha