پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
امام حسین

حوزه/ امام جمعه اهل سنت درمیان با بیان این که قیام امام حسین(ع) سرمشق و الگویی برای جامعه اسلامی است، گفت: امام حسین(ع) تنها مختص به شیعه نیست، بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است.

مولوی عبدالعزیز خالقی، امام جمعه اهل سنت درمیان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، با اشاره به اینکه امام حسین(ع) به دنبال عدل الهی بود، گفت: یقینا مبارزه سرنوشت تمام انبیاست و هر پیغمبری در زمان خودش در برابر جبهه باطل ایستادگی و قیام کرده است.

امام جمعه اهل سنت درمیان با اشاره به اینکه واقعه کربلا هیچ‌گاه از ذهن‌ها فراموش نمی‌شود، تصریح کرد: علما و بزرگان اهل‌سنت در مورد شهادت، علاقه و محبت به امام حسین(ع) کتب و اشعار زیادی سروده‌اند.

مولوی خالقی، قیام امام حسین(ع) را عامل حفظ اسلام دانست و عنوان کرد: هیچ وقت سازش ننگین را نپذیرفت و صبر و استقامت را به اهل بیتشان توصیه کردند.

مولوی خالقی با بیان اینکه هدف از قیام امام حسین(ع)، آزادی‌خواهی و نبرد حق علیه باطل بود، تاکید کرد: امام حسین(ع) تنها مختص به شیعه نیست بلکه متعلق به همه مسلمانان جهان اسلام است.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) به تمام مردم دنیا درس آزادگی، مقاومت، شهادت و عشق را داد، گفت: ایشان فرمودند «مرگ در نزد من سزاوارتر از آن است که زیر بار ظلم و ستم بروم و آنگاه به قیام بر پا نخیزم».

انتهای پیام/39

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha