جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
هفته دولت

حوزه/معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان خواستار تبیین درس ها و عبرت های عاشورا برای جوانان شد.

شهرزاد خرازی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از همدان، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر با استناد به سخنان گهر بار مقام معظم رهبری که حادثه‌ی عاشورا را قله‌ی جهاد، فداکاری و شهادت نامیده و مبنای هفته‌ی دولت را جهاد و شهادت برشمردند، گفت: از آنجا که دولت رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که عهده‌دار امور اجرایی کشور شد و در آن دوره بحرانی، بیش‌ترین تلاش و کوشش را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب از خود نشان داد، در تاریخ انقلاب اسلامی از جایگاه ممتازی برخوردار است.

وی ادامه داد: هفته دولت و تقارن آن با دهه اول محرم، فرصتی شد تا با کمی تأمل اهداف انقلاب حسینی را بررسی کرده و تلاش مسئولان متعهد کشور را در دستیابی به آن ارج نهیم.

معاون فرهنگی مدرسه علمیه الزهراء(س) همدان در ادامه گفت: ماه محرم ماه احیای دین، قرآن و ولایت است و امروز وظیفه داریم ابعاد قیام امام حسین(ع) را از نظر محتوایی تقویت کرده و راه حسینی و فاطمی را به مدارس علمیه، دانشگاه ها و خانه ها سوق دهیم، زیرا این مکتب درس ها و عبرت های بسیاری دارد .

وی افزود: با تطبیق شرایط زمانی انقلاب امام حسین(ع) و انقلاب اسلامی و یافتن زمینه های مشترک می توان به درک بهتر انگیزه و علل پیدایش انقلاب پی برد. انگیزه قیام امام حسین(ع) امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با مفاسد وسیع و نابسامانی های ضد اسلامی و ضد انسانی حکومت یزیدی بود.

خانم خرازی تصریح کرد: انقلاب اسلامی متاثر از قیام امام حسین(ع) علاوه بر الهام بخشی در مبارزه با ظلم و ستم و دفاع از آزادگی و جوانمردی و ثبات قدم در حفظ دین و انجام فرائض آن، عقلانیت، معرفت دینی، و منطق قرآنی و فرهنگ حسینی و عاشورایی را در جامعه با پیروزی و پیام انقلاب اسلامی گسترش داده و علاوه بر احیای ارزش های اسلامی، وحدت و انسجام اجتماعی را در بین اقوام ایرانی به وجود آورد.

وی در پایان افزود: عزت طلبی و آزادگی را دو شعار بزرگ عاشورای حسینی (ع) و انقلاب خمینی (ره) در حفظ ارزش های اسلامی و احیای آن در جامعه برشمرد که هم اکنون ملت بزرگ و شجاع ایران آن را داشته و بدان افتخار می کنند. امید است خواهران مبلغه و طلبه در برابر عظمت ایثار و فداکاری آن حضرت برای احیای دین مبین اسلام، بادقت و بررسی عمیق در روش، منش وابعاد قیام حسینی(ع)، وظیفه واقعی خود را در این برهه بشناسند و با شکل‌دهی درست به ذهنیت و افکار خویش، آن‌ را به مرحله عمل برسانند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha