شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
همایش

حوزه/ نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از معیارهای مهم مسلمانی است و بسیاری از بزرگان دین همانند امام حسین(ع) برای برپا داشتن آن جان خود را فدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینی شاهرودی امروز در همایش تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر کردستان اظهار داشت: نباید اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر را به شخص یا نهاد خاصی خلاصه کنیم، بلکه همه در برابر این فریضه الهی مسئول هستیم.

نماینده ولی فقیه در کردستان گفت: امر به معروف و نهی از منکر از معیارهای مهم مسلمانی است و بسیاری از بزرگان دین همانند امام حسین(ع) برای برپا داشتن آن جان خود را فدا کرده اند.

این استاد حوزه علمیه ادامه داد: امروز جامعه به شدت نیازمند امر به معروف و نهی از منکر است، لذا باید بسترهای ایجاد این فرهنگ در کشور و استان مهیا شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی عنوان کرد: وصیت نامه امام حسین(ع) بر مبنای برپایی امر به معروف و نهی از منکر و اصلاح امت جدش؛ رسول اکرم(ص) بود.

در ادامه این همایش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کردستان نیز اظهار داشت: تمامی شعائر دینی و آسمانی بر اجرای سنت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تأکید دارند زیرا اجرای این سنت الهی زمینه ساز ایجاد مدینه فاضله خواهد شد.

محمود الله‌مرادی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر وظفیه ای همگانی است که نباید آن را به گردن یک نهاد یا سازمان خاص انداخت.

وی گفت: در بحث امر به معروف و نهی از منکر باید مسئولان هم پای کار بیایند چرا که رفتار آنها بر مردم تأثیر می‌گذارد.

براساس این گزارش، در پایان این مراسم، از آمران به معروف و ناهیان از منکر برگزیده دستگاه های اجرایی کردستان تجلیل شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha