پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حسن خیری

حوزه/ رئیس انجمن مطالعات اجتماعی حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از بایسته های کلیدی در راستای احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر این است که رسانه ملی بتواند مردم را نسبت به احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، حساس و دغدغه مند کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن خیری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با بیان این که ماه محرم بهترین فرصت جهت جلب توجه همگان نسبت به ضرورت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در سطح جامعه است ابراز داشت: اهمیت امر به معروف و نهی از منکر چنان است که برپایه فرمایشات ائمه اطهار(ع) به واسطه اهتمام به این فریضه الهی، حدود اسلامی اقامه شده و جامعه حیات واقعی خود را پیدا می کند، کما این که جامعه ای که در آن به امر به معروف و نهی از منکر بی توجهی می شود، حقیقتاً جامعه مُرده ای است که در آن نیکان و صالحان کنار زده شده و به تدریج افراد شرور بر آن حکمفرما می شوند.

وی همچنین افزود: بی شک هر فردی در جامعه اسلامی به ویژه فعالان و نخبگان رسانه ای در جهت احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر، می بایست احساس تکلیف و دغدغه مندی لازم را داشته باشند، چرا که بدون این مساله عملاً تحول خاصی در این باره را شاهد نخواهیم بود.

عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی تأکید کرد: این که آیات و روایات بسیاری بر اهمیت توجه به این فریضه مسلم الهی وجود دارد به این جهت است که اساساً حیات و کیان جامعه اسلامی و برپاداشتن فرایض دینی، در سایه اجرای امر به معروف و نهی از منکر محقق می گردد.

وی همچنین گفت: در این بین به ویژه صداو سیما به عنوان دانشگاه عمومی ملت نقش بسیار مهمی دارد، چرا که با تولید و نمایش برنامه های مناسب و ارزشمند و جذاب می تواند لزوم اهتمام به فریضه امر به معروف و آسیب های ناشی از غفلت از آن را برای همه مردم به خوبی جا بیندازد.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • سعید پورمسعود معلم فیزیک اصفهان IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۰۲
    0 0
    چیطوررری