پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
زنان عاشورایی

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، امر به معروف و نهی از منکر را مهم‌ترین پیام‌ قیام امام حسین(ع) دانست و گفت: فرهنگ ناب عاشورا مشتمل بر درس‌های فراوانی است که آموختن و عمل نمودن به آن‌ها نشانه‌های عشق غیر قابل وصف عاشوراییان به محبوب‌شان است.

فاطمه گلصنملو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی با بیان این‌که عاشورا در متن زندگی شیعه و در عمق باورهای او جریان دارد، اظهار داشت: نهضت کربلا و عاشورا در طول ۱۴ قرن که اهداف و درس‌هایش یک فرهنگ غنی را تشکیل داده و در حوزه وسیع فرهنگ تشیع و دلباختگان اهل بیت جایگاه خاصی را به خود اختصاص داده است، با کوثر زلال و عمیق سیراب کننده جان‌هاست.

وی ادامه داد: فرهنگ ناب عاشورا مشتمل بر درس‌های فراوانی است که آموختن و عمل نمودن به آن‌ها نشانه‌های عشق غیر قابل وصف عاشوراییان به محبوب‌شان است.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌غربی، خدمت به مردم، عشق به نماز و قرآن و امر به معروف و نهی از منکر را از مهمترین درس‌های مکتب امام حسین علیه السلام دانست و بیان داشت: در اندیشه امام حسین علیه السلام خدمت به مردم بالاترین ارزش بیان شده است، از این رو دوستداران و محبان حضرت، خدمت به مردم را از وظایف دینی و افتخارات خود به حساب می‌آورند.

وی اضافه کرد: اقامه نماز از مهمترین پیام‌های مکتب  اباعبدالله الحسین علیه السلام است که در ظهر عاشورا به نمایش گذاشته شد.

گلصنملو افزود: عشق به قرآن از دیگر پیام‌های اباعبدالله الحسین علیه السلام است، به گونه‌ای که حضرت قربانی تحقق آرمان‌ها و رسالت قرآن شده است و سر بریده حضرت در بالای نیزه نیز قرآن تلاوت می‌ کرد و این از بزرگترین معجزات و بالاترین نمایش قدرت الهی و اثبات حقانیت حسینیان است.

وی، امر به معروف را چهارمین اهداف مکتب اباعبدالله الحسین(ع) عنوان کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر از اصول عملی دین اسلام و سرلوحه همه فضیلت‌های علمی و عملی و با ارزش‌ترین عبادت‌ها طبق روایات و آیات است و اولین و آخرین کار انبیا و ائمه(ع) برای زنده نمودن ارزش‌های انسانی و خوبی‌ها و زدودن گناه، فساد، شرک، کفر، استبداد و استثمار و شناساندن خوبی‌ها و بدی‌ها و معرفی ملاک‌های تشخیص آنها است.

انتهای خبر./

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha