سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صفایی

حوزه/ رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: مقاومت امروز در مقابل استکبار جهانی نشأت گرفته از نهی از منکر است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر صبح امروز در نشست اعضای این ستاد اظهار داشت: فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک امر فطری است که در ذات انسان وجود دارد و نظام تشریع و هدایت بشری نیز بر این اساس طراحی و علت نزول کتاب‌های آسمانی از جمله قرآن نیز اجرای این فریضه الهی است.

رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان بوشهر گفت: امروز همین مقاومتی که در مقابل استکبار جهانی انجام می‌شود، نشأت گرفته از فریضه نهی از منکر است.

وی افزود: یکی از عرصه‌های مهم در بحث امر به معروف و نهی از منکر، رویکرد پژوهش‌محور و دانش‌بنیان است و راه‌اندازی شوراهایی متشکل از کارشناسان و صاحب‌نظران در زمینه‌های مختلف معارف و منکرات در این زمینه می‌تواند بسیار مفید و سودمند باشد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به اینکه هنر ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید این باشد که از آسیب ها پیشگیری کند، گفت: در امر به معروف و نهی از منکر باید به پیشگیری بیش از درمان اهمیت داده شود و اجازه ندهیم منکری به وجود بیاید و بعد با آن مقابله کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری تأکید کرد: رویکرد پیشگیرانه بسیار کم‌هزینه‌تر بوده و با سرعت خیلی بیشتری نتیجه‌بخش خواهد بود. در امر به معروف و نهی از منکر، رویکرد پیشگیرانه بسیاری کم‌هزینه‌تر بوده و با سرعت خیلی بیشتری نتیجه‌بخش خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر افزود: باید با ریشه یابی، زمینه ایجاد منکر را از بین ببریم و برای جلوگیری از منکر تکیه ما صرفاً به اقدام مستقیم نباشد و از روش های غیرمستقیم هم بهره ببریم چرا که در خیلی از موارد، روش غیرمستقیم در امر به معروف و نهی از منکر اثرات بیشتری خواهد داشت.

وی گفت: انسان ها مجموعه ای از رفتارها هستند و رفتار و منش ما باید مصادیق امر به معروف و نهی از منکر باشد، زیرا هر انسانی در ذات خود می تواند محل معروف و یا منکر باشد.

امام جمعه بوشهر گفت: با توجه به رویکرد جدید ستاد که رویکرد احیای مطالبه‌گری در عرصه مردم به مسئولین، مردم به مردم و مسئولین به مردم است، ضروری‌ است این رویکرد در میان جامعه و دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف تبیین و تشریح شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha