شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر| چهارمین مرحله رزمایش احسان و همدلی در خراسان شمالی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه بحث‌های اقتصادی را نباید با مسائل خارج از کشور تنظیم کنیم، اظهار کرد: باید سیاست مستقل پایدار اقتصاد مقاومتی را رقم بزنیم تا سیاست‌های مستکبران نتواند تأثیر چندانی بر شرایط ما بگذارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی و امام‌جمعه بجنورد، امروز در آیین چهارمین مرحله رزمایش احسان و همدلی که به همت بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) استان، با هدف اهدای نذورات ماه محرم به آسیب دیدگان از شیوع ویروس کرونا در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به خدمات و برکات ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، اظهار کرد: این نهادها عامل خیر و احسان در کشور شده‌اند و در شرایط کرونایی کمک‌های مردمی به این مجموعه‌ها در قالب بسته‌های آماده تحویل نیازمندان می‌شود.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات از سوی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و بنیاد برکت، افزود: این نهاد تسهیلات با سود کم را در راستای افزایش و جهش تولید اعطا می‌کند و کسانی که قصد دارند در امر تولید قدم بردارند می‌توانند از این خدمات و تسهیلات بهره گیرند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه ما باید وارد میدان تولید بیشتر و جهش در این زمینه شویم، اظهار کرد: امروز نمی‌شود با پول نفت کشور را اداره کرد؛ زیرا نفت حربه سیاسی در دست مستکبران عالم است؛ به‌گونه‌ای که می‌توانند با اقدامات خصمانه خود قیمت را بالا و پایین کرده و یا جلوی صادرات را بگیرند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی گفت: بهترین شیوه حکومت‌داری و ساماندهی به بخش اقتصاد کشور به تعبیر مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی است؛ ازاین‌رو باید درزمینهٔ اقتصاد درون‌گرا بوده و از آنچه خدا داده است در امر خودکفایی بهره بگیریم.

وی تصریح کرد: البته این به معنای قطع رابطه با خارج نبوده و باید ارتباط خود با دنیا را هم حفظ شود؛ اما چشم ما به دستان پرتوان خودمان باشد نه اینکه به خارج چشم دوخته باشیم و منتظر گشایش اقتصادی باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اینکه بحث‌های اقتصادی را نباید با مسائل خارج از کشور تنظیم کنیم، اظهار کرد: باید سیاست مستقل پایدار اقتصاد مقاومتی را رقم بزنیم تا سیاست‌های مستکبران نتواند تأثیر چندانی بر شرایط ما بگذارد.

وی با بیان اینکه در این راستا لازم است اعطای تسهیلات با نرخ سود اندک و تشکیل تعاونی‌ها و شرکت‌های مختلف برای تولید بیشتر در دستور کار قرار گیرد، گفت: باید همه با هم تلاش کنیم در کشور جهش تولید را محقق کرده و وابستگی‌های ایران اسلامی به خارج را به حداقل برسانیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha