سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
رضا پرندیان

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان بابیان این که با قیام سیدالشهدا(ع) پیوند ناگسستنی بین سیاست و دیانت اتفاق افتاد، گفت: عبرت های عاشورا بازخوانی شود تا دوباره شاهد تکرار تاریخ نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام رضا پرندیان، امروز در هم اندیشی استادان و کارکنان دانشگاه فرهنگیان کردستان که با حضور حجت الاسلام و المسلمین نادر رنجبر، مدیر حوزه علمیه استان برگزار شد، گفت: یکی از فلسفه های قیام امام حسین (ع) الگوگیری برای آیندگان است.

بیشتر بخوانید:

امام حسین(ع) مأمور به تکلیف بود نه مأمور به نتیجه

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که در جامعه وجود دارد، عدم توجه به الگوهای دینی است، لذا اگر بازخوانی واقعه عاشورا به خوبی رخ می داد، خیلی از مشکلات در مملکت روی نمی داد.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان با بیان این که یکی از دیدگاه های اشتباه مسئله جدایی دین از سیاست است، افزود: با قیام سیدالشهدا(ع) پیوند ناگسستنی بین سیاست و دیانت اتفاق افتاد.

حجت الاسلام پرندیان عنوان داشت: مورد دیگری که در عاشورای حسینی به وضوع قابل مشاهده بود، اطاعت از ولی امر و ولایت است؛ حضرت عباس(ع) در کنار سیدالشهدا(ع) قرار می گیرند و به عنوان یک سرباز جان برکف نقش خود را ایفا می کنند و اطاعت محض از امام(ع) را انجام می دهند.

معاون آموزش حوزه علمیه استان کردستان  اظهار کرد: گاهی در مباحثات سیاسی، اخلاقی، علمی و... خلاقیات زیر پا گذاشته می شود.

حجت الاسلام پرندیان در ادامه به بحث خواص اشاره کرد و گفت: اول این که سکوت خواص در کنار بی بصیرتی عوام سبب می شود افراد فرصت طلب از این فضا سوء استفاده کرده و به اهداف خود برسند. نکته دیگر اینکه سابقه مبارزاتی هیچ وقت شخصی را منزه نمی کند، لذا بصیرت و انقلابی ماندن مهم است.

وی در پایان تصریح کرد: عبرت های عاشورا بازخوانی شود تا دوباره شاهد تکرار تاریخ نباشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha