جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
امام جمعه تبریز

حوزه / نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: در آستانه روز صنعت دفاعی محصولات مهمی و راهبردی دفاعی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» در تبریز ،  حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم، در برنامه پیام با اشاره به رونمایی از موشک های شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید ابومهندس المهدی در روز صنعت دفاعی، گفت: در آستانه روز صنعت دفاعی محصولات مهم و راهبردی دفاعی توسط وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح رونمایی شد.

امام جمعه تبریز با تاکید بر اینکه ایران انقلابی در دکترین دفاعی خود افزایش قدرت نظامی و دفاعی را در اولویت قرار داده است، گفت: ایران اسلامی بخاطر ورود به عرصه ابر قدرتی و توان تاثیرگذاری فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در منطقه و جهان در آینده با تهدیدهای جدی و متنوعی روبه رو خواهد شد.

وی با اشاره به جنگ های سال های اخیر، گفت: نا امن سازی منطقه غرب آسیا یکی از راهبردهای دشمن در این میان بوده و خواهد بود که این امر موجب می شود که ایران به عنوان یک بازیگر خردمند برتر سازی قدرت نظامی خود را با هدف افزایش بازدارندگی و تأمین امنیت کشور پیگیری نماید.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه قدرت اول نظامی منطقه بودن نه با خرید تسلیحاتی در رابطه با آمریکا، بلکه در قاب خودکفایی خلاصه می شود، گفت: مولفه ای که موجب شد تا نیروهای مسلح ایران به عنوان قدرت بزرگ در سراسر جهان ایفای نقش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به عملکرد موفق نیروی دریایی در آب های بین المللی، افزود: آرام سازی دریاها در برابر دزدان دریایی ناشی از قدرت برتر دفاعی است و امروز نیروی دریایی ما تنها نیروی دریایی نظامی نیست، بلکه نیروی اقتصادی، دیپلماسی، بین المللی و راهبردی است که با دستان توانمند مردان این سرزمین رقم خورده است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: ساخت موشک های پیشرفته هم در همین راستا ارزیابی می شود.

رژیم صهیونیستی در بن بست 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی به بن بست رسیده است، گفت: اوضاع و احوال صهیونیست ها این روزها به مراتب از هر روز بدتر است و برخی از نشانه های این اوضاع نابسامان در لابه لای اخبار و گزارش های قابل دسترسی مشاهده می شود.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: یکی از این موضوعات ابتلای روزانه بیش از هزار نفر به ویروس کرونا در سرزمین های اشغالی است که به نسبت جمعیت اندک آن، بسیار زیاد است.

وی افزود: چند پارگی و عدم انسجام اجتماعی ساکنان سرزمین های اشغال شده که ابتدای اشغال وجود داشته است، این روزها در قالب اعتراضات و تظاهرات مختلف خودش را نشان میدهد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم ادامه داد: دعواهای داخلی جناح ها و احزاب مختلف وضعیت نابسمان اقتصادی و اجتماعی را در این سرزمین ها اوج رسانده است و تظاهرات در جلوی خانه نتانیاهو هر شب ادامه دارد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: معترضان نتانیاهو را به سه صفت ارتشاء، فریب کاری و خیانت در امانت سرزنش می کنند و علیه او شعار می دهند. این وضعیت در سرزمین های اشغالی بی سابقه بوده است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه نسل جدید صهیونیست ها هیچ تعلق خاطری به این سرزمین ها ندارد، ادامه داد: مهاجرت معکوس در آن مناطق شدت یافته و ارتش رژیم صهیونیستی که پنجمین ارتش دنیا از لحاظ تسلیحات است، بیش از هر روز دیگری دچار بی نظمی شده است.

وی تاکید کرد: میزان بالای افسردگی و خودکشی در بین سربازان این رژیم که در کابوس دائمی موشک ها و حملات فلسطینیان به سر میبرند، نشان از این ادعاست.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: با توجه به دو مبنای اصلی "رشد و ارتقاء عمومی" از بستر انتخاب آزادانه و جمع، بین صیانت از رأی و انتخاب مردم و جلوگیری از خودکامگی دولت ها چند نکته قابل توجه و قابل دقت است که در این رابطه رهبر فرزانه انقلاب در ایام هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر فرمودند "بدون رأی مردم و بدون حضور مردم و تحقق درخواست مردم، خمیه نظام اسلامی سرپا نمی شود و نمی ماند".

وی با بیان اینکه قانون خط قرمز مقام رهبری در هدایت جامعه است، ادامه داد: حمایت معظم له از ساز و کارهای قانونی و قانون است، از این رو بارها و بارها جلوی بی قانونی ایستاده اند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: راهبرد راهگشا در مواجه با دولت ها و قوای دیگر و همه مسئولان را باید از رهبر انقلاب یاد بگیریم؛ راهبرد دفاع واقع بینانه و نقد منصفانه که راهبردی دائمی است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه این راهبرد شاخصه هایی دارد، گفت: دفاع واقع بینانه باهم نگری قوت ها در کنار ضعف ها است و در دفاع واقع بینانه شائبه های جناحی و حزبی نباید جایی داشته باشد.

وی ادامه داد: منفعت فردی یا کاری نیز نباید راه پیدا کند، از کلمات و جملاتی که بوی چابلوسی و تملق میدهد ما باید به شدت دوری بکنیم و آنچه که واقعاً هست، از آن دفاع کنیم. آنچه هست را در مقایسه با آنچه باید باشد در نظر بگیریم و همچنین دفاع واقع بینانه نباید برای دولت ها مسئولیت زدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم اضافه کرد: دفاع واقع بینانه به معنای دفاع همه جانبه نیست، آن چیزهایی که خوب انجام شده است ما از آنها دفاع می کنیم، اما چیزهایی که خوب نبوده را نقد می کنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به شاخصه های نقد منصفانه هم افزود: در نقد پذیری باید خودمان الگو و پرچمدار باشیم؛ دولت مردان هم باید در نقد پذیری الگو باشند و باید خودشان در معرض نقد دیگران قرار دهند.

امام جمعه تبریز با اشاره به برکات نقد منصفانه گفت: در نقد دولتمردان و مسئولان، خودمان را جای آنها قرار دهیم، آیا کسی در تریبونی با ادبیات خاصی ما را نقد کرد، پذیرای آن نقد هستیم؟.

وی اظهار کرد: در بیان نقدها باید مصداق قول سدید باشیم یعنی اینکه بهانه به بهانه جویان ندهیم و برآیند نقد تضعیف نظام نباشد و همچنین امید و نشاط را در جامعه فراموش نکنیم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه انتقاد همراه با ارائه راه حل و راهکار و جایگزین های عملی باشد، ادامه داد: فقط شعار ندهیم، تندی نکنیم و نقدی نکنیم که هیچ راهکاری نداشته باشد و به نقد شدگان هم فرصت پاسخگویی بدهیم تا شائبه یک سویه بودن تریبون ها مطرح نشود.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آخرین دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای هیأت دولت در آخرین سال فعالیت قوه مجریه گفت: جان کلام مقام رهبری این بود که دولت در این فرصت باقی مانده یعنی سه ۱۰۰ روز و یک  ۶۵ روز برای تکمیل و ترمیم و تصحیح اقدامات ۷ سال گذشته استفاده کند.

وی اضافه کرد: رهبری فرمودند هفته دولت فرصتی برای بیان صادقانه خدمات انجام گرفته و نقد درونی است، تا کارهای انجام گرفته و انجام نشده را مورد ارزیابی قرار دهیم.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با تاکید بر اینکه از منظر رهبر معظم انقلاب سال پایانی دولت فرصتی برای عمل کردن به وعده هاست، گفت: معظم له توصیه هایی هم در حوزه اقتصاد داشتند، و با تاکید بر مسئله تولید، بیان فرمودند "تولید مادر و کلید اصلی هر مشکل مانند اشتغال، بیکاری، معیشت، تورم و کاهش ارزش پول ملی است" که باید دولتمردان هر چقدر در توان دارند در این رابطه تلاش کنند.


سفر مدیرکل آژانس به تهران هم فرصت و هم تهدید است

حجت الاسلام والمسلمین  آل هاشم با بیان اینکه استکبار در جنگ رسانه ای، سیاسی و اقتصادی در برابر ایران متحمل شکست های راهبردی شده است، گفت: البته شیطان به اقتضای ذاتش که شیطنت است نمی تواند دست روی دست بگذارد و همچنان به سناریو نویسی و اجرای آن مشغول است.

امام جمعه تبریز اضافه کرد: آخرین حلقه های این سریال بردن پرونده ایران به شورای امنیت سازمان ملل بود که شکست سنگینی را متحمل شدند و پس از آن فعال کردن مکانیزم ماشه را که در ابتدا با مخالفت اعضای اصلی و فرعی روبه رو شد، مطرح کردند.

وی با اشاره به بازگشایی دوباره پرونده ایران در آژانس بین المللی هسته ای، افزود: استکبار پس از دو شکست سنگین در عرض ۲ هفته در صدد اجرای سناریو دیگری است که سفر مدیر کل آژانس به تهران در این راستا صورت میگیرد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه حضور گروسی در ایران با توجه به سوابق او می تواند هم فرصت و هم تهدید باشد، اظهار کرد: فرصت است برای اینکه مسئولان انرژی اتمی و دستگاه دیپلماسی کشورمان شرایط ایران را به صورت شفاف و روشن به وی گوشزد کنند.

امام جمعه تبریز گفت: گروسی باید از نزدیک اقدامات و همکاری ایران را ببیند و بداند همکاری ایران محدوده ای دارد و چنانچه این گونه دسترسی ها بخواهد ادامه پیدا کند، احتمال دارد ایران در سیاست های خودش تجدید نظر کند.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم این نگاه ساده انگارانه را از تهدیدات این سفر برشمرد و گفت: اگر جلسات گفتگو به گفتگوهای عادی بگذرد و هدف از آن صرفاً همراهی با مدیرکل آژانس باشد تا او در آینده اقدامی علیه ایران نکند، راه برای زیاده خواهی های آمریکا خواهد گشود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تاکید کرد: گروسی در این سفر باید بفهمد آستانه همکاری ایران حدودی دارد و اگر بنا بر بهانه جویی های بیهود باشد دلیلی بر ادامه این همکاری ها نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha