پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام جعفر طلایی

حوزه/ حجت الاسلام طلایی با بیان اینکه قیام امام حسین(ع) در امتداد صلح امام حسن(ع) قرار داشت، گفت: قیام امام زمان(عج) تکمیل کننده نهضت عاشورا خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان‌غربی، حجت الاسلام جعفر طلایی در مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مدرسه علمیه الزهرا (س) شهرستان شاهین‌دژ برگزار شد، اظهار داشت: انسان وقتی به اهداف و انگیزه‌های قیام عاشورا و ارزش آن نهضت جاویدان، نظری می‌کند، می‌بیند که دقیقا همان اهداف و موضوعاتی است که قیام جهانی امام زمان(عج) برای اجرای آن به وجود خواهد آمد.

وی ادامه داد: قیام حضرت مهدی(عج) در ادامه انقلاب حسینی است و تکمیل کننده آن در عصر ظهور خواهد بود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی افزود: در یکی از زیارت های جامعه به ویژگی‌های حضرت مهدی(ع) و به منتقم بودن حضرت و مکمل بودن قیام امام حسین(ع) در عبارت «الذی یظهر فی بیت الله الحرام و ینادب بشعار یالثارات الحسین أنا الطالب بالاوتار و أنا قاصم کل جبار» اشاره شده است.

وی تصریح کرد: در رابطه با تاریخ اسلام با سه مقطع تاریخی مواجه هستیم، صلح امام حسن(ع)، قیام امام حسین(ع) و قیام حضرت مهدی(عج) که همه این‌ها در امتداد هم و مکمل یکدیگر هستند.

حجت الاسلام طلایی ترویج ارزش‌های اسلامی و دفاع از محرومان و مستضعفان را یکی از اهداف مشترک قیام امام حسین(ع) و حضرت مهدی(عج) بیان کرد و گفت: از مهمترین شعارهای امام حسین(ع)، احقاق حقوق از دست رفته بیچاره‌ها و محرومان بود و آن حضرت نه تنها از اموال خودش، بذل و بخشش می‌کرد و به یتیمان و بیچارگان پناه می داد؛ بلکه در خطبه‌های عمومی و خصوصی خود به این نکته مهم تأکید می‌کرد.

وی تصریح کرد: از دیگر اهداف مشترک قیام امام حسین(ع) و امام زمان(عج) می‌توان به تحقق عدالت اجتماعی و مبارزه با طاغوت‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی، اصلاح جامعه، محو جاهلیت اموی و بدعت‌های مکتب خلافت، عدم بیعت با طاغوت، امر به معروف و نهی از منکر و انتقام از خون مطهر مظلوم کربلا(ع) و همه مستضعفان جهان اشاره کرد.

انتهای خبر/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha