پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام یوسف روحانی امام جمعه مریانج

حوزه/ امام جمعه مریانج با تقدیر از همه عزاداران و مسئولان هیئت‌های حسینی، گفت: مردم ایران اسلامی در دهه اول محرم، با رفتار خود فرهنگ متعالی و شور و شعور حسینی را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

حجت الاسلام یوسف روحانی، امام جمعه مریانج در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان، با اشاره به رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط هیئت‌های عزاداری و مردم در ایام محرم، اظهار داشت: با وجود آنکه با شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم اما مردم با شکوه و عظمت و با رعایت کامل نکات بهداشتی اجازه ندادند که علم عزاداری امام حسین(ع) بر روی زمین بماند.

وی با تقدیر از همه عزاداران و مسئولان هیئت‌های حسینی، بیان کرد: مردم ایران اسلامی در این دهه، با رفتار خود فرهنگ متعالی و شور و شعور حسینی را برای جهانیان به نمایش گذاشتند.

امام جمعه مریانج افزود: مدیریت هیئت‌های عزاداری و عمل جهادی آن‌ها در مراسم امسال باز هم تأکیدی بر این موضوع بود که هر جا مدیریتی نشأت گرفته از فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد باشد نتیجه مثمرثمری را رقم خواهد زد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در برگزاری مراسم‌های ایام دهه اول محرم، گفت: حضور پرشور مردم آن‌ هم با وجود بیماری منحوس کرونا این پیام را منعکس کرد که اگر این جمعیت در روز عاشورا حاضر بودند هیچگاه اجازه نمی‌دادند که امام حسین(ع) تنها بماند.

حجت الاسلام روحانی با تأکید بر اینکه دفاع ما از حرم سیدالشهداء(ع) ادعا نیست و در عمل آن را اثبات کرده‌ایم، مطرح کرد: شهر مریانج با وجود وسعت کوچک اما در دوران دفاع مقدس ۱۶۰ نفر از فرزندان خود را برای دفاع از مکتب و انقلاب و مقابله با یزیدیان زمان تقدیم دین اسلام کرده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha