جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری

حوزه/ کارشناس دینی گفت: اگر حضرت عباس امان نامه شمر شیطان صفت را نپذیرفت به این دلیل بود که به وعده های خداوند ایمان راسخ داشت و شیطان را در دل خود راه نداد. حاج قاسم هم با ایمان مستحکم از ولایت دفاع می کرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام محمد مهدی ماندگاری، ظهرتاسوعا در جمع عزاداران حسینی اصفهان، اظهار کرد: مهمترین ویژگی حضرت عباس، وفای به عهد بود.

وی بیان کرد: ریشه همه فجایعی که در صدر اسلام، بعد از غدیرخم، همه جنگهای زمان حضرت علی(ع)، جریان سقیفه، حتی کربلا و به طور کلی دلیل شهادت چهار معصوم حضرت زهرا(س)، حضرت علی(ع)، حضرت امام حسن(ع) و حضرت امام حسین(ع)، بدعهدی و بدقولی مردم است.

کارشناس دینی ابراز کرد: اگر اجازه دادیم شیطان با جلوه های دنیایی برای ما امان نامه آورد، روز انحاط و سقوط ما رقم می خورد.

وی ادامه داد: حربه شیطان این است که جلوه های دنیایی را تزئین و وعده های خدایی و الهی را برای ما تحقیر و توخالی می کند؛ کسی که فکر کند دنیا نقد است و وعده های آخرتی خداوند نسیه، قطع به یقین در مقابل شیطان کم می آورد.

ماندگاری افزود: طبق آیه ۲۲ سوره ابراهیم، شیطان در روز آخرت می گوید همه وعده های خداوند درست بود وعده های من شیطان فریب بود.

وی ابراز کرد: اگر حضرت عباس(ع) امان نامه شمر شیطان صفت را نپذیرفت به این دلیل بود که به وعده های خداوند ایمان راسخ داشت و شیطان را در دل خود راه نداد.

کارشناس دینی با تاکید بر این که شمر، یزید، آمریکای امروز، اسرائیل و آل سعود همگی عیادی شیطان هستند، اظهار  کرد: درسی که امروز ما باید از حضرت ابا الفضل العباس بگیریم این است که پای وعده های حق بایستیم.

ماندگاری خاطرنشان کرد: حضرت عباس(ع) در کربلا نماد وفای به ولایت بود؛ شهید سردار سلیمانی، شهدای دفاع مقدس وهزاران شهید انقلاب هم که وفای به ولایت داشتند و دلیل آن چیزی جز ایمان راسخ به وعده های الهی نیست.

وی در پایان اظهار کرد: حضرت ابالفضل العباس(ع) مزین به دیگر ویژگی هایی بودند، ایشان آخر ادب، انتهای فداکاری و جانثاری است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha