جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محرم

حوزه/ استاد مدرسه علمیه خواهران سعدیه رامیان با بیان این که در واقعه کربلا، تسلیم، مطیع امر امام بودن و ولایتمداری در وجود مبارک قمر بنی هاشم(ع) نمایان است، گفت: در مکتب حضرت عباس(ع) شاگردان بسیاری پرورش یافته و با درس آموزی از پیام ها و معارف عاشورا ادامه دهنده راه ایشان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در گرگان، خانم فاطمه سوسرایی در نشست معرفتی که با محوریت «تبیین صفات و خصوصیات ممتاز حضرت ابوالفضل(ع)» به صورت مجازی برگزار شد، با اشاره به فرازی از زیارتنامه حضرت عباس(ع)، «اشهد لک بالتسلیم و التصدیق»، تسلیم و تصدیق را از صفات بارز قمر بنی هاشم(ع) دانست و بیان کرد: این دو ویژگی به خوبی در وجود حضرت عباس(ع) تجلی یافته است، زیرا ایشان در عصری که برخی از انسان ها حضرت اباعبدالله الحسین(ع) را به امامت قبول نداشته و فرمانبردار او نبودند، ایشان را واجب الاطاعه دانسته و در برابر امر و فرمان آن حضرت مطیع محض بودند.

وی اضافه کرد: شهادت و جانبازی حضرت ابوالفضل(ع) در کنار علقمه، نشان دهنده امتثال و اطاعت از فرمان حضرت سیدالشهداء(ع) است که به امر آن حضرت برای آوردن آب به فرات رفت و مشک را پر کرد و در نهایت به شهادت رسیدند.

استاد حوزه با بیان این که در واقعه کربلا، تسلیم، مطیع امر امام بودن و ولایتمداری در وجود مبارک قمر بنی هاشم(ع) نمایان است، تشریح کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی نیز مانند علمدار کربلا از این خصوصیات برخوردار بوده و از امر ولی فقیه اطاعت کرد و در راه دفاع از دین و ولایت به شهادت رسید.

سوسرایی با اشاره به فرازی از زیارتنامه حضرت ابوالفضل(ع) «و الوفاء و النصیحه لخلف النبی صلی الله علیه و آله المرسل»،  وفا و خیرخواهی را از دیگر صفات علمدار کربلا برشمرد و افزود: وفای ایشان نسبت به امام حسین(ع) ضرب المثل است، زیرا قمر بنی هاشم(ع) در صحنه کربلا با تحمل رنج ها و سختی ها از امام حسین(ع) و خاندان آن حضرت دفاع کرد.

وی عبد صالح را از دیگر ویژگی های حضرت ابوالفضل(ع) معرفی کرد و توضیح داد: عبد صالح شدن قمر بنی هاشم(ع)، ثمره مجاهدت، التزام عملی به فرمان خداوند متعال و عمل بر مدار دین و شریعت است و این خصوصیات آن حضرت را به درجه والای معنوی رسانده است.

این مبلغ حوزوی گفت: در مکتب حضرت عباس(ع) شاگردان بسیاری پرورش یافته و با درس آموزی از پیام ها و معارف عاشورا ادامه دهنده راه ایشان هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha