یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام سلطانی

حوزه/ معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان گفت: یکی از ویژگی‌های قمر بنی هاشم بصیرت نافذ است، بصیرت به معنای آن است که انسان بتواند حق و باطل را در درون فتنه تشخیص دهد و راه راست و درست را بیابد و پس از جزم در حقیقت، عزم بر آن داشته باشد که با تمام همت عالی خود آن را تحقق بخشد.

حجت‌الاسلام صفدر سلطانی معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از هرمزگان، به برخی از خصوصیات اخلاقی و معرفتی حضرت عباس(ع) اشاره کرد و اظهار داشت: در روایتی از امام صادق(ع) درباره حضرت عباس(ع) آمده است: عموی ما عباس(ع) بینشی ژرف داشته است.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های قمر بنی هاشم بصیرت نافذ است، بصیرت به معنای آن است که انسان بتواند حق و باطل را در درون فتنه تشخیص دهد و راه راست و درست را بیابد و پس از جزم در حقیقت، عزم بر آن داشته باشد که با تمام همت عالی خود آن را تحقق بخشد.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان، به دیگر ویژگی حضرت ابوالفضل(ع) اشاره کرد و گفت: در رابطه با علم و دانش حضرت، امام سجاد(ع) می‌فرماید: «به درستی که عباس بن علی (ع)، دانش را از سرچشمه نوشیده است»، یعنی بصیرت عجین شده با علم و آگاهی، بسیار ثمره بخش‌ می‌باشد.

وی ولایت‌پذیری را از دیگر اوصاف حضرت عباس دانست و اظهار کرد: شاید مهم‌ترین و اصلی‌ترین فضلیت ایشان را می‌بایست در ولایت پذیری و اطاعت محض از ولی امر و امام دانست، در تاریخ، نمونه‌های گویایی از این ویژگی ایشان به چشم می‌خورد، همانند آنکه هیچگاه ایشان بدون اجازه در محضر امام حسین(ع) نمی‌نشستند و پس از اجازه گرفتن نیز بسیار فروتنانه به صورت دو زانو در گوشه‌ای می‌نشستند.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر نماینده ولی فقیه در هرمزگان، ابزار کرد: شجاعت یکی از رفتارها و الگوی شخصیتی اولیای خداوند است و رشادت‌ها و دلاور مردی‌های قمر بنی هاشم بر دوست و دشمن اعیان است.

حجت‌الاسلام سلطانی خاطرنشان کرد : انسان برای دست یابی به کمالات انسانی و عزت، راهی جز اطاعت و بندگی خدای متعال ندارد و در روایات درباره عبادت حضرت عباس(ع) نیز آمده است که اثر سجده‌های طولانی بر پیشانی ایشان نقش بسته بود، تا آن جا که قاتل حضرت می‌گوید: «نیکو چهره و رشید بود که در پیشانی‌اش اثر سجده می‌درخشید» و این ویژگی است که امام صادق(ع) در زیارتنامه عبد الصالح نسبت به حضرت عباس(ع) خطاب می‌کنند.

وی وفاداری، مواسات و جانبازی را از دیگر اخلاق نیکوی ابوالفضل(ع) بیان کرد و یادآور شد: در وفاداری قمر بنی هاشم، همان بس که در کنار شریعه فرات در اوج تشنگی به احترام لبان خشکیده امام زمانش قطره‌ای آب نمی‌نوشد و این برای همه تاریخ درس است و در جانبازی برای امام زمان خود به زیور شجاعت آراسته و تا آخرین قطره خون پا به رکاب امام حسین(ع) ماند.

انتهای پیام. /

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha