چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت‌‌الاسلام خطاط

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین خطاط گفت: شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) را نباید یک روزه پنداشت و از تصور اینکه ایشان تنها ویژه عاشورا و تاسوعاست باید دوری کرد .

حجت الاسلام عبدالامیر خطاط، در گفتگو با خبرگزاری «حوزه»، در اصفهان بااشاره به فرارسیدن چهارم ماه شعبان سالروز ولادت قمر بني هاشم حضرت ابوالفضل العباس ( ع ) اظهار داشت : حضرت ابوالفضل(ع) در طول عمر انسان فوق العاده ای بود که در روز تاسوعا وعاشورا ابعاد شگرف آن حضرت برهمگان مشخص شد. .

 وی به روایات كانَ عَمُّنَا العَبّاسُ بنُ عَلِيٍّ نافِذَ البَصيرَةِ صُلبَ الإيمانِ جاهَدَ مَعَ أبي عَبدِاللّهِ و أبلى بَلاءً حَسَنا و مَضى شَهيدَا پیرامون ابوالفضل عباس (ع) اشاره ای کرد و گفت : امام صادق (ع) فرموده اند عموى ما ، عبّاس ، داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بود ؛ همراه با امام حسين عليه السلام جهاد كرد و نيك آزمايش داد و به شهادت رسيد .

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان با بیان اَلسّلامُ عَلیک أیهَا الْعَبْدُ الصّالِحُ  در زیارت حضرت ابوالفضل گفت : خدا در این بند، شايستگی  و عالیترین مرتبه یک انسان کامل  را به  شخصیت حضرت عباس (ع) داده است .

وی پیرامون آن حضرت اظهار داشت : شجاعت و شخصیت حضرت عباس (ع) جلوه عشق و ايثار، تبلور و رادمردي، صفا و وقار، و تجسم شجاعت، شهامت و كرامت است.

حجت الاسلام خطاط گفت : حضرت ابوالفضل (ع )ميان حماسه آفرينان كربلا و شهيدان تاريخ، از چنان جايگاه بلند و مكانت والايي برخوردار است كه به گفته سيدالساجدين، نزد خداوند، منزلتي است كه همه شهدا در روز قيامت، به او رشك مي‌برند.

وی با اشاره به  جمله« انی احامی ابداً عَن ديني» گفت : حضرت عباس (ع) در میدان جنگ روبه دشمن کرد و گفت :به خدا سوگند اگر دست راستم را هم قطع كنيد، هرگز از ياري دينم دست برنخواهم داشت.

وی در ادامه افزود: این جمله از حضرت عباس (ع) تا ابد به عدالت خواهان جهان درس شهامت و استقامت و درس پیکار و مبارزه علیه ظلم و استبداد را می دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام صادق(ع) اصفهان  به مسئله جانبازی و ایثارگری و فداکاری در اهل بیت  اشاره ای کرد  وگفت : نمونه بارز این جانبازی را در ایه شریفه وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلى‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً  را می توان مشاهده کرد .

حجت الاسلام خطاط به ایثارگری حضرت عباس (ع) را در میدان جنگ اشاره کرد  و آن را  به عنوان بهترین شاخص و الگوی تاریخ  در جبهه های نبرد خواند .

وی علت همزمانی روز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز را ، فداکاری و خود گذشتگی  حضرت ابوالفضل(ع) در میان جنگ اعلام کرد و گفت : این شخصیت بزرگوار  با وجود نیاز داشتن به نوشیدن آب از خوردن آن امتناع کرد  که این خصوصیت بارز نیز  در جانبازان جنگ و کسانی که در صفوف مقدم جبهه های نبرد علیه استکبار ودشمن دین و  مدهب  ما  در تلاش هستند  را می توان مشاهده کرد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha