پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضرت عباس علیه السلام

حوزه/ در نشست اعتقادی "علمدارصدیق "به مناسبت میلاد حضرت ابوالفضل(ع)، در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) تنکابن (شیرود) بر جاری بودن بصیرت عباسی در مکتب تشیع تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مازندران،  حسین سلمی، کارشناس مسائل اجتماعی طی سخنانی اظهار داشت: حضرت عباس (ع) پرورش یافته مکتب حضرت زهرا (س) و در دامان شیر زن فاطمی چون حضرت ام البنین(ع) و پدری چون امیرالمومنین (ع) بود.

وی افزود: حضرت ابوالفضل(ع) در دفاع از حریم ولایت و امامت تا آخرین نفس ایستادگی کرد و در برابر وعده و وعید دشمنان در واقعه کربلا سست نشده و چون کوهی استوار و راسخ دست از حمایت ولی زمان و خواهرش زینب (س) بر نداشت.

کارشناس مسائل اجتماعی با بیان این که همان طور که امام علی (ع) صدیق و مورد اعتماد کامل رسول الله (ص) و بودند، حضرت عباس (ع) نیز فدایی ابا عبدالله الحسین (ع)بود، ابراز داشت: بصیرت و معرفت عباس(ع) در مکتب تشیع موج می زند.

سلمی در پایان خاطر نشان کرد: حضرت عبّاس(ع)، الگوی بصیرت و وفا و داراى بينشى ژرف و ايمانى راسخ بودند که همراه با امام حسين (عليه السلام) جهاد كرده و از آزمايش الهی سربلند بیرون آمدند و به مقام شهادت نائل آمدند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha