سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حضرت عباس علیه السلام

حوزه/ استاد حوزه علمیه اصفهان، قمر بنی هاشم(ع) را نماد ولایت مداری خواند و گفت: اطاعت بدون چون و چرای حضرت ابوالفضل العباس (ع) از امام زمان خویش باعث گردید تا ایشان در تاریخ ماندگار شوند.

حجت الاسلام و المسلمین احمد فقیهی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اصفهان، با تبریک فرا رسیدن سالروز ولادت با سعادت قمر بنی هاشم(ع) و روز جانباز، گفت: اطاعت بدون چون و چرای حضرت ابوالفضل العباس (ع) از امام زمان خویش باعث گردید تا ایشان در تاریخ ماندگار شوند.

استاد حوزه علمیه اصفهان ادامه داد: تفاوتی که قمر بنی هاشم(ع) با دیگر شهدای کربلا داشتند در این نکته بود که هم جهاد واجب و هم جهاد با نفس داشتند، هنگامی که ایشان به رود پر آب رسیدند، با آن که می دانستند که امام حسین(ع) به خوردن آب توسط ایشان رضایت دارند، اما با نفس خویش به مقابله برخاست و دیگران را بر خود ترجیح دادند و باعث گردید تا نام ایشان تا همیشه در تاریخ زنده بماند.

وی با بیان این که نام گذاری روز ولادت قمر بنی هاشم(ع) به عنوان روز جانباز، پاسداشت ایثار، شجاعت و ولایت مداری است، ابراز داشت: نامگذاری این روز، یاد رشادت ها و از خود گذشتگی رزمندگان در دوران دفاع مقدس را برای ملت ایران اسلامی زنده می کند و باعث می شود که در مسیر پاسداری از اسلام و انقلاب ثابت قدم تر باشند.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha