پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام جمشیدی

حوزه/مدیر حوزه های علمیه خواهران با بیان این که استاد محوری نباید در حوزه مورد غفلت قرار گیرد، بیان کرد: باید از شیوه های نوین آموزشی استفاده کرد، ولی نباید فراموش کرد که استادان بیشترین تاثیر را بر طلاب دارند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین جمشیدی، مدیر حوزه های علمیه خواهران، امروز در نخستین جشنواره علمی اساتید حوزه علمیه خواهران در قم با بیان این که در چند ساله گذشته به تعبیر آیت‌الله‌ العظمی مکارم شیرازی، حوزه های علمیه خواهران شاهد جهش فوق‌العاده علمی بوده، تصریح کرد: در حقیقت نتیجه کار طلاب نتیجه کار  و تلاش استادان است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که پرداختن به آسیب‌های اجتماعی از دغدغه‌های مسئولان است، بیان کرد: حوزه‌های علمیه خواهران خودجوش در این زمینه به فعالیت می‌پردازند؛ زیرا رسالت خود که همان رسالت انبیا است را فراموش نکرده‌اند.

وی با بیان این‌که حوزه‌های علمیه خواهران به دنبال تأثیرگزاری و نقش‌آفرینی در بخش فرهنگی هستند، عنوان کرد: علما ورثه انبیا هستند و خواهران طلبه امانتداران صادق و مبلغان شایسته برای تبلیغ دین اسلام می‌باشند. امروزه حوزه‌های علمیه خواهران مقابله با تهاجم فرهنگی را رسالت خود می‌دانند، زیرا ظرفیت مقابله با دشمنان را دارند.

حجت الاسلام و المسلمین جمشیدی با بیان این که استاد محوری نباید در حوزه مورد غفلت قرار گیرد، بیان کرد: باید از شیوه های نوین آموزشی استفاده کرد، ولی نباید فراموش کرد که استادان بیشترین تاثیر را بر طلاب دارند.

وی در پایان گفت: طلاب را باید فرزندان خود بدانیم و ضمن تذکر، از آن‌ها مراقبت نمائیم. نباید دغدغه طلاب را فراموش کنیم. طلبه در تمام عرصه ها نیازمند توجه است. امروز تربیت طلاب بر عهده استادان است و باید نسبت به این موضوع دغدغه داشته باشند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha