شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
کد خبر: 379715
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
عقل - هوش - استعداد

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران گفت: استعداد خوب باید صرف حوزه شود. افرادی که دانشگاه را دوست دارند و خیلی هم خوب است، کم نیستند. باید دروس حوزه را فرار گرفت و به دیگران آموزش داد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، خانم معصومه گلگیری در نخستین جشنواره علمی استادان حوزه های علمیه خواهران، ویژه "ادبیات عرب "ضمن تقدیر از برگزاری کنندگان این جشنواره، با بیان این که  اساس و زیربنای اخلاق، توحید است، گفت: بازگشت و باطن کلمه توحید که باید در تحقق آن کوشید را باید در مسیر اخلاص یافت. خداوند متعال نیز پیش زمینه‌های اخلاص و استعداد درک توحید را در وجود انسان قرار داده است.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: امیرمؤمنان(ع) مردم را به سه طبقه عالم ربانی، متعلمان بر طریق نجات و افراد رها تقسیم کرده، آرزوی بنده این است که از گروه دوم باشم.

وی یادآور شد: اگر دوباره به دوران دبستان بازگردم، راه حوزه را انتخاب می کنم، ولی اینبار از فرصت‌ها، نهایت استفاده را داشته، سعی می‌کنم بیشتر در راه رضای الهی قدم بردارم.

خانم گلگیری تأکید کرد: استعداد خوب باید صرف حوزه شود. افرادی که دانشگاه را دوست دارند و خیلی هم خوب است، کم نیستند. باید دروس حوزه را فرار گرفت و به دیگران آموزش داد.

استاد حوزه با بیان این‌که خاصیت دروس حوزوی توأمان بودن علم و عمل است، بیان کرد: به عقیده بنده، حوزه در هر منطقه‌ای از جهان باشد، چراغ فروزان است که باید هر روز بیشتر از گذشته فروزان‌تر کنیم. کسی که در مسیر دین قدم بردارد، مجاهد فی سبیل الله است.

وی ضمن تقدیر از مسئولان حوزه‌های علمیه خواهران در قائل شدن کرامت علمی و ارزشی برای بانوان، گفت: امروز بهترین لباس امر به معروف در حوزه داری و لباس حوزه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha