پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
محمود خالقی

حوزه/ قریب به هزار استاد ادبیات عرب داریم که بیش از ۴۰۰ نفر آن‌ها در این فراخوان شرکت کرده، ۱۷۰ نفر انتخاب شدند. از میان این افراد نیز ۱۱ نفر تجلیل شدند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» محمود خالقی در نخستین جشنواره علمی استادان ویژه "ادبیات عرب" که در مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران برگزار شد، با اشاره به روایتی از اهل بیت(علیهم السلام)، بیان کرد: معرفت الهی به معنای شناخت حجت خدا و اطاعت از این بزرگواران است.

وی  افزود: امام حسین(ع) می‌فرمایند: "اگر کسی می‌خواهد به معرفت الهی برسد، راهش علم آموزی، تحقیق و تفحص است". بنابراین باید درس و بحث ما برای رسیدن به معرفت الهی و در نهایت عبودیت باشد.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه خواهران کشور با بیان این‌که استادان نقش اصلی تربیت طلاب را به عهده دارند، بیان کرد: عمده فعالیت‌های این معاونت بر روی استادان متمرکز شده است.

وی راه اندازی تشکل‌های علمی استادان در مدارس، استان و مرکز و استفاده از فضای حقیقی و مجازی برای این تشکل‌ها، ایجاد سامانه پاسخگویی به پرسش‌های استادان، برگزاری دوره‌های علمی مهارت و آموزش‌های بدو و ضمن خدمت برای استادان را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران برشمرد.

خالقی برگزاری جشنواره علمی استادان را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزش حوزه‌های علمیه خواهران برای شناخت و استفاده از ظرفیت‌های علمی استادان عنوان کرد و یادآور شد: قریب به هزار استاد ادبیات عرب داریم که بیش از 400 نفر آن‌ها در این فراخوان شرکت کرده، 170 نفر انتخاب شدند. از میان این افراد نیز 11 نفر تجلیل شدند.

وی ادامه داد: ادبیات عرب در برنامه درسی از کیفیت و کمیت قابل توجهی برخوردار است. اگر کسی به دنبال یادگیری مباحث ادبیات عرب باشد، بسیاری از موضوعات آموزشی برای او قابل حل خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha