جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌الاسلام حسینخانی

حوزه / معاون تهذیب حوزه های علمیه کشور گفت: برنامه ویژه ای برای طلاب پایه پنجم تدوین شده که استعدادهای آنها شناسایی و با مشخص کردن اولویت ها، برای ورود به عرصه های تخصصی آماده شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزای «حوزه» در بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی، در جمع معاونان تهذیب مدارس علمیه استان بوشهر، با اشاره به این که کمبود استاد اخلاق و مشاور یکی از مشکلات است، تصریح کرد: برای پر کردن این خلاء می توان از اساتیدی استفاده که بار علمی خوبی داشته باشند، استفاده کرد و نیازی نیست که حتما از اساتید برجسته حوزه های علمیه استفاده گردد.

وی با بیان این که ارائه شیوه های مدیریت تحصیلی برای اساتید بسیار تاثیرگذار است، افزود: در این خصوص گروه مشاوره تحصیلی می تواند با برگزاری دوره ها و کلاس هایی در این زمینه گام بردارد.

معاون تهذیب حوزه های علمیه در ادامه سخنان خود از چاپ کتاب های اخلاقی خبر داد و خاطرنشان کرد: در راستای تقویت برنامه های تهذیبی حوزه، کتاب های اخلاقی به زودی چاپ می شود.

وی همچنین کتاب هایی با موضوعاتی چون اخلاق در خانواده، آداب تدریس و ... را  از جمله کتب آماده انتشار برای سال های آینده عنوان کرد و گفت: انتشار این آثار در رشد اخلاقی طلاب موثر است، اما نباید هرگز از نقش اساسی اساتید و آموزش غافل شویم، در همین راستا با کمک معاونت آموزش، در حال تدوین "طرح احادیث" هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی با بیان این که در خصوص بحث استعداد یابی طلاب نیز قدم هایی  برداشه شده است، خاطرنشان ساخت: ایده ما برای طلاب پایه پنجم است که استعداد آنها شناسایی و با مشخص کردن اولویت ها، آنها را برای ورود به زمینه های مختلف آماده نماییم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha