جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام یدالله رحمانی - چهارمحال و بختیاری

حوزه/مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری از واگذاری و وقف یک باب ساختمان تجاری و مسکونی در شهر جونقان جهت استفاده حوزه های علمیه خواهران این استان خبر داد .

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران استان چهارمحال و بختیاری، ظهر امروز در حاشیه بازدید از مدرسه علمیه خواهران زینبیه(س) فارسان با سرکار خانم مهناز مردانی نژاد، از خیران امور دینی و مذهبی این شهرستان دیدار و به گفت و گو نشست.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که وقف اموال در دنیا سبب ماندگاری آن ها می شود، ابراز داشت: یکی از مهم ترین نیازهای امروز جامعه سوق دادن نیت واقفان به سمت حوزه های علمیه خصوصا حوزه های علمیه خواهران است و این از مهم ترین ضرورت ها است که باید مورد توجه جدی خیران قرار گیرد.

وی با تأکید بر این که اگر می خواهیم در مناطق از هر نظر تحول ایجاد کنیم، باید خواهران آن منطقه را مورد توجه قرار دهیم، تصریح کرد: اگر می خواهیم جامعه ای اسلامی و بر مبنای ارزش های دینی داشته باشیم، باید بکوشیم که در مرحله نخست خواهران و بانوان آن منطقه را به سمت امور اسلامی و مذهبی سوق دهیم که اگر این شد، خواه ناخواه جامعه به سمت ارزش های دینی حرکت خواهد کرد.

 

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با بیان این که امروز مذاهب غیر شیعی هم به ضرورت بهره مندی از وجود خواهران مبلغ معتقد شده اند و به سمت تربیت خواهران جامعه خود در راستای اهداف مرود نظرشان در حال حرکت هستند، گفت: به یقین اگر زنان و بانوان رعایت اصول دینی و اسلامی را سرلوحه کار خود قرار دهند، مردان نیز مجبور می شوند بر مبنای آن اصول در خانواده ها حرکت کنند و این چیز کمی نیست.

 

وی با تأکید بر این که در محیط خانواده همه مردان تحت تأثیر خانم ها قرار دارند، افزود: به یقین بسیاری از اصول دینی و ارزش های اسلامی که در جامعه مورد غفلت قرار گرفته اند را می توان از طریق بانوان و با آموزش آن ها در جامعه نهادینه کرد.

حجت الاسلام رحمانی با بیان این که بهترین مکان برای آموزش درست خواهران در همه زمینه ها حوزه های علمیه است، گفت: از این نظر توسعه، گسترش و فراگیر شدن حوزه های علمیه خواهران در همه شهرها و مناطق از مهم ترین ضرورت ها است.

وی گسترش حوزه های علمیه خواهران در همه ابعاد را نیازمند کمک همگانی و خیران دانست و تصریح کرد: خیران باید کمک های خود را به این سمت سوق دهند و بداند که هزینه کردن در این راستا به نفع همه جامعه و اصلاح همه امور است.

گفتنی است در پایان این نشست، سرکار خانم مهناز مردانی نژاد، ساختمان تجاری و مسکونی خود در شهر جونقان را جهت نشر امور دینی و قرآنی و برای استفاده حوزه علمیه خواهران به عنوان یک مرکز آموزشی واگذار کرد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha